Gå til innhold

Noen som er gift med en lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber de like mye som det sies? Er de mye tilstede hjemme eller blir det bare jobb, jobb jobb?

Forloveden min er medisinstudent og det er så mange som kommer med kommentarer om at jeg aldri kommer til å se han etc, og jeg må innrømme at jeg blir litt lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg jobber med 3 stk. Ikke uvanlig at arb.dagen dems er fra 8-20, mange dager. Ene legen kommenterte til den andre "jøss, i går gikk du jo tidlig! Du var jo ute herfra 16.30"...

Det er mye som skal gjøres etter at pasientene er gått, og 2 av dem jeg jobber med tar med jobben hjem, og gjøre papirarbeid der...

Så jeg tror nok ikke at du skal satse på at mannen din får en 9-16 jobb hvertfall

Skrevet

En vanlig almennlege på et legekontor jobber jo ikke så mye da. En ass.lege på et sykehus jobber nok mye mer.

Skrevet

Pappa er lege og er hjemme før 1700 hver dag. Begynner klokken 08. Tror han jobba mer da jeg var liten, men husker at han "alltid" var der:-)

Skrevet

Jeg er lege selv, og leger jobber nok generelt mer enn gjennomsnittet i befolkningen. Men dette avhenger av bosted (generelt mer vakter på mindre sykehus og små kommuner), valg av spesialitet osv.

Å si at du aldri kommer til å se han er en overdrivelse, med mindre han selv velger et slikt liv.

Skrevet

Ja, klart man jobber mye mer på et sykehus, men jeg har vel til gode å se at en "fersk" lege unner seg normale arbeidstider... det kommer nok med åra!

Skrevet

Ja jeg er gift med en lege og han jobber veldig mye. Men jeg føler alikevel ikke at det er noe stort problem, fordi han er så tilstede når han først er hjemme. Deltar veldig mye i barnas liv, og har et veldig godt forhold til dem. Men han er kun ass.lege. Når han blir overlege kommer nok arbeidstidene til å bli bedre. Min far er også lege, og jeg synes han har deltatt masse i våre liv.

Så alt håp er ikke ute. Man hører jo om de som har menn som jobber fra 08 til 16 fra mandag til fredag, men tilbringer mesteparten av fritiden med gutta, eller på trening e.l Det er ikke noe bedre det.

Skrevet

Jeg er gift med en lege og han er mye borte. Det er lange dager til vanlig og det er mange vakter. Vaktene begynner midt på dagen (så han bør sove litt på formiddagen) og går til 9-10 neste morge. Da er det rett i seng ca frem til min arbeidsdag er over.

Det stemmer ikke for alle det som skrives over her om at det blir mindre vakter med årene, for det kommer an på hvilken spesialisering man har. Min mann er overlege og har like mange vakter som før. Og sånn kommer det alltid til å være.

Så om mannen din ikke blir almenpraktiker eller jobber privat noe sted så bør du være selvstendig, og sterk nok til å klare deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...