Gå til innhold

Mellomkjøtt, massasje, olje, jordmor? (eeek)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med at jordmor skal drive å rote oppi der ustanselig får jeg litt hetta av... Noen som har gitt instruksjoner på å be om at manden får opplæring? Han har jo litt mer territoriale rettigheter om du spør meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmor roter nok ikke så mye oppi der.. er nok som oftest bare under selve fødselen at hun da sjekker åpning.. Ellers kan du jo få henne til å sjekke åpning/modning før fødsel, men det er sånt du bestemmer helt selv..

Skrevet

Smører og masserer jordmora di mellomkjøttet ditt???

Ehe..skjønner at du i så fall reagerer. Jeg gjør det selv,men spør evt samboeren om hjelp om jeg trenger det.

Har du sagt noe til jm om dette??

Skrevet

Men massasjen som de visstnok bedriver. Kan man få gubben til å ta seg av det?

Skrevet

Haha, går overhodet ikke til jordmor.

Går til legen jeg. Men forstår det slik at slikt skjer under fødselen???

Skrevet

Har 3 fødsler bak meg, men massasje har jeg aldri vært borti...

Eneste gangen jordmødrene har vært med fingrene der nede er for å kjenne etter åpning og å sy etterpå.

Med nr 2 hadde jeg litt panikk for å revne, men jordmor sa bare "slapp av, ingen tegn til det" med tak aldri på meg for å kjenne.

Skrevet

Har heller aldri hatt jordmor oppi der... verken hun eller legen har snakket om det en gang...

Skrevet

Hmmm...Tenker du på den derre svenske eller finske metoden? Hvor de motarbeider revning ved å holde varme vaskekluter på mellomkjøttet slik at det blir noe mer tøyelig?

Selve massasjen på forhånd med jordnøttolje tar du eller mannen din seg av ( jeg ble nå påminnet om at jeg har glemte det helt. På tide å kjøpe olje i morgen gett ;P )... Gubben min syns det var en gliiimrende jobb å ha ;P Da gjør du mellomkjøttet og åpningen mer tøyelig i påvente av fødsel...Man skal vel begynne med dette rundt uke 32-34 ish eller noe slikt. Husker ikke helt fra forrige. Jeg tror det hjalp meg ihvertfall, revnet ikke så mye, bare komplisert ;)

Men under selve fødselen er der heller lite massasje fra jordmor sin side...Og tror ikke hverken du eller mannen din er så klar for massasje da heller. Men den metoden noen jordmødre har for å unngå revning, den bør du takke ja til. Tro meg, du kommer ikke til å tenke tanken på at det er rart engang. Alt du tenker på da er å bli ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...