LinnisR83 Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Vet ikke hvem som er best, men nettopp kjøpt besafe, og veldig fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Noen som vet hvilket som tar størst plass? HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Kommer ann på hvilke kriterier du har. Fordelen med multitech er at den kan brukes bakpvervendt til 25 kg og framovervendt helt til 8-9 år alt etter størrelsen på barnet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Besafe sine er dårlige fordi det er bare isopor på siden av hodet til barnet. Jeg har allerede knekt ett, og orka ikke å kjøpe ett til som bare ble knekt. Kjøpte Multitech og er fornøyd med det. Kan brukes lenger også.
Mor di! Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Vi har begge to i to forskjellige biler. Føler mini sitter bedre i Multitech-en, samt han kan bruke den lengre. Når det gjelder plass vet jeg ikke, kanskje besafen tar litt mindre plass?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Ikke noe isopor på min nye BeSafe. Kun tøy, og jeg er råfornøyd. Fikk stolen for 2600kr men kostet egentlig 4000kr.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Anonym 22.30: Tøy?! Er det ikke isopor inni tøyet da? Hvis du tar tak i det og rugger litt så kjenner du at det knekker kjempelett hvis man f.eks. støtter seg på det for å rekke over setet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Nope...Ikke noe isopor! Kun tøy, og plast på selve setet, men rundt hodet hans er det kun tøy med skumgummi inni, sikkert.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Javel, men det er da ikke spesielt sikkert. Det skal jo beskytte hodet og holde det litt mer stabilt i en evt. kollisjon.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 22.35: Nope, det er isopor inni tøyet... Jeg har knekt ett og tatt av tøyet for å se inni. Dama på butikken sa de fikk inn noen seter som ble knekt, men at det ikke var reklamasjonsgrunn siden de ikke kunne vite hvordan vi hadde behandla setet. Men hun kunne alltids sende det inn hvis vi absolutt ville... Det setet har stått pal i bilen og aldri blitt flytta på, aldri ligget baki baggasjerommet slengt eller stått lagret noen plass. Så det har blitt knekt ved vanlig bruk:( Jeg kjente på de i butikken for å sammenligne med mitt og den isoporen er skikkelig ranglete. Tviler ikke på at det er sikkert nok i en kolisjon, men når man greier å kvekke "vingene" ved vanlig bruk så er det for dårlig.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Anonym over deg, jeg mente at det ikke er spesielt trygt i en kollisjon om sidestøtten rundt hodet kun er laget av stoff. Er det isopor innforbi stoffet og det er inntakt vil det sansynligvis gjøre jobben sin i en kollisjon.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 tøyet er kun vedsiden av hodet...det gjør ikke noe forskjell i en kollisjon uansett, for det berører ikke hodet i det heletatt. det er IKKE isopor i min. det er en slags gummi.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Ok, men gummien er sikkert som erstatning for isoporen da. Sidestøtten berører ikke hodet når barnet sitter i det, men i en kollisjon, feks. fra siden, vil jo barnets hodet vingle til siden og kastes mot sidestøtten. Det er derfor den er der for at hodet ikke skal kastes enda lengre mot sida og gi alvorlige skader.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Ja, men blir du truffet i siden i en så stor hastighet, så må det mer til enn et solid hodestøtte..... Kjøper ikke barnesete itillfelle jeg blir truffet i siden i 100kmt. Kjøper sete for at gutten min skal sitte trygt i alle vinkler, og dette setet er godkjent av NAF og har fått en bra karakter. Ergo, er setet helt greit!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Har misoppfattet hele greinet....HODESTØTTET er av gummi av et eller annet slag, mens den vingen er av plast...Da er jeg med anonym 23:06
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Ja setet er bra det, bare mener at det ikke kun kan være stoff i sidestøtta som du først sa, men du sa jo etterhvert at det er gummi og da er det vel greit. Å sidestøtta er veldig viktig for å redusere slengen på hodet sideslengs. Blir man truffet i sida i helt normale hastigheter under en kollisjon kan sidestøtta ha alt å si for at det går bra.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Ja, skjønte hva vi snakket om nå. trodde dere mente den lille tøy fliken som stikker opp fra setet som junior har hodet imellom. Men setet er av hard gummi/hard plast Inkludert sidevingene-hodestøtte
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Hahaha, ok. Da skal jeg ikke jatte mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå