Gå til innhold

Normalt at barnefar er med til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære som spør om han skal være med til kontroll hos jordmor... men er det egentlig vanlig!? Og "nødvendig"...? Skjer vel ikke så mye der som ikke bare kan gjenfortelles..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ha med pappaen til jordmor. Føler det blir mer prat og koselig stemning med bare oss kvinnene i rommet.

Men det er jo opp til hver enkelt hva de vil. Synes det er greit at mannen kun er med på UL.

Skrevet

Min mann har vært med når han har kunnet. Stort sett er det rutine, men det kan dukke opp ting og spørsmål som det kjekt at mannen får med seg.

Sist gang (da var jeg 35+5) var han med, og det var kjekt, for da forklarte jordmor hvordan fødselsforløpet var. tror ikke han hadde kommet til å lest om det selv. Vet jo at ingen fødsel er lik, men greit å vite hva som skjer inni der :P

Skrevet

Hvorfor skal han ikke være med?? Er jo hans barn også og da er det vel fint at han deltar så mye som mulig

Skrevet

Her ønsker jordmor at far er med på en kontroll. Da tar hun for seg fødselen. Helt greit det, så får han spørre direkte han og.

Skrevet

Jeg ville ha med mannen min på alt og det var han. Jeg var veldig dårlig og vi ventet trillinger, så det var litt spesielt. Helt enig i at mannen burde delta like mye, men det er opp til hvert enkelt par å avgjøre.

Skrevet

Om han vil høre på hjertelyden f.eks så er vel ikke det noe rart i det.

Og om det er noe han lurer på, så kan han jo spørre selv og få svaret der i stede for at du skal bringe spm/svar.

Om dette er nr. 4 er det kanskje ikke like spennende for han å bli med, om du da ikke har et risikosvangerskap som han bekymrer seg over.

Skrevet

Det er jo hyggelig for mannen også å kunne spørre spørsmål om ting han lurer på og høre hjertelyd ol.

Skrevet

Det er jo opp til dere. Noen pappaer synes det er greit å kunne spørre om ting han lurer på selv, andre foretrekker å spørre kona og andre igjen foretrekker å ikke lure på noe. Mannen min tilhører sistnevnte kategori og jeg skulle egentlig ha ønsket meg at han ble med på et par kontroller, særlig da det nærmet seg termin.

Skrevet

Jeg syntes du og han skal bestemme det helt utifra hva dere vil og ikke hva som blir ansett som normalt. Jeg gikk alene til jordmor pga logistikk, men hadde villet hatt han med om det passet sånn.

Skrevet

Sambo her var med en av de første gangene, men det var først og fremt fordi jeg grudde meg sånn. Han sysn det var helt greit og vil tror at alle bare synes det er koselig:)

Skrevet

Jeg deler villig og raust alle de opplevelser som kan deles med barnefar ifbm vår graviditeten.

Skrevet

Mannen min var med når han hadde fri fra jobb. Og han hadde veldig lyst og da... Han er av en slik type som er veldig engasjert. Og var han ikke med så spurde han og gravde til den minste detalj ;) Hihi... Syns det var veldig koselig å ha han med...

Vi var ikke så fornøyd med vår jordmor, så det gjorde godt å ha han med så vi fikk "stramt" henne opp litt :) hihi

Skrevet

Sånt er jo opp til dere og mannen vel?:)

Jordmora har sagt at han gjerne kan bli med, jeg har nevnt det til han, men ingen av oss vil. Ikke vil jeg så mye til henne selv, så lar det ligge. Han skal heller bli med til legen, for han må jo til jordmor eller lege pga. farskapspapirer, og hos legen får han se babyen og.

Skrevet

sambo var med ultralyd-timene, og med førstemann så var han med når han hadde mulighet. hadde ikke bedt han ta fri fra jobb for å bli med på en rutine-undersøkelse hos jordmor. såpass oppegående var jeg begge gangene, med friskt foster, at det ikke var behov for at han skulle være med hver gang. klarte fint å gjenfortelle det vi hadde pratet om videre til han senere.

men med førstemnann var det greit at han var med på første kontroll hos lege og jordmor, og den siste fødesamtalen hos jordmor. med nr to så kunne det ikke falt meg inn å ta han med til jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...