litasita Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 jeg bare lurer på om noen kan svare meg på et lite spørsmål... jeg lurer på om det har noe å si om barnet får både "puppemelk" og erstatning? jeg har ik nok melk til å kunne fullamme, men ønsker gjerne å amme det jeg kan... barnet får da erstatning i tillegg til puppen... er det noen som kan avare meg på om det går bra?? eller blir barnet dårlig i magen? burde jeg enten amme eller bare gi tillegg?? tusen takk for svar
line_mor Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 hei på deg. du kan bare bruke tillegg i tillegg til puppen, jeg har gjort deg de to første mnd, er ikke noe problem, det som kan skje er at barnet finner ut at melks kommer fortere med flaske,så det ikket ar puppen med en gang,min datter ble litt urolig av det så jeg ga meg etter to mnd. men nå skal det sise at jeg hadde veldig lite melk,så hun måtte få flaske etter hvert måltid, men det trenger ikke bli sånn for deg ,så prøv deg frem å finn ut å som passer for deg, men det er ingen fare for barnet, lukke til, å ikke tenk på det du hører om at barn som får lite eller ingen pupp er mye syke det er bare tull, min datter er ,2,5 år å har aldrig vøri syk,
Gjest lillemamsi Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 det går fint å gjøre begge deler brystmelk er jo selvsagt det beste, men en fin løsning er jo å gjøre som du. Så lenge man ikke har mulighet til å fullamme. Det som kan være "problemet" er at babyen bruker 2 forskjellige sugeteknikker på bryst og flaske. Men det trenger jo ikke bli noe problem. Du som kjenner babyen din best!
Expat Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Delamming er kjempebra! Du kan lese om det både på flaskeposten.org og på http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=257
AngryBird Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Hvordan vwet man at der er nok melk da? Trodde at mengden forandra seg etter behovet?
Expat Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Når du forsøker fullamming og barnet har 1)god vektoppgang (120g i uka eller mer) og 5-6 våte bleier, da har du nok melk og behøver ikke å bruke tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå