MammaenTilLukas09 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Okei, nå har jeg hørt en rekke plasser at det er gitt forslag om å kun ha bakovervendt bilstol... Men tror dere at det kommer til å bli gjennomslag for det? Jeg for min del tror ikke at jeg kommer til å kjøpe bakovervendt bilstol nr 2, selv om det er tryggest. Jeg tror barnet mitt vil trives best med forovervendt... Tenker litt på comforten til minsten og, selv om trygghet kommer først. Det er jo mange gode forovervendte bilstoler som er kommet bra ut i test da! Eller hva sier dere?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Tuller du eller? Tenker du på hva du tror han vil trives best med? Skal love deg at han kommer til å trives like godt bakovervendt. Han vet jo ikke bedre. Nei, gå inn og se den filmen på trygg-trafikk du, sikkerheten bør ALLTID komme først. Bruk vett !!! (Er barnet KRAFTIG bilsyk eller noe sånnt så er det noe annet, men det virker ikke som om stemmer med ditt tilfelle)
mamman til to gutter Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Det teite med de fleste bilstoltestene er at sikkerheten ikke teller mest. Jeg syns alt annet egentlig er uvesentlig i en bilstoltest, så det er egentlig bare tull å se på testene så lenge man ikke studerer kun den delen av testen. Vi har sønnen vår på 2år bakover og han har aldri klagd i det hele tatt. Han sitter fortsatt veldig godt i Britax Multitech setet sitt og trenger ikke å bøye beina i det hele tatt selvom han ikke er spesielt kort (han er ikke veldig lang heller, men ca gjennomsnittlig). Han har klagd en gang han skulle kjøre bil og det var når han, som en kriseløsning, skulle sitte i bestefaren sin bil og han har kun forovervent sete. Da hadde han blitt tilnærmet hysterisk, for han skulle sitte bakover. Om det er mulig å ha han bakover til han er 4år som er anbefalt, det vet jeg jo ikke enda, men jeg håper jeg kan ha han bakover så lenge, for jeg syns sikkerheten er viktigst og at han heller får sutre litt over å sitte bakover så lenge han ikke sitter direkte vondt eller ubehagelig bakover. At han kanskje etterhvert vil trives bedre ved å se forover syns jeg ikke teller i det hele tatt. Gå inn på tryggtrafikk.no og let litt, så finner du noen videoer som viser hvorfor du ikke bør ha barnet forover.
mai mammaen til to Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Skjønner ikke at du ikke tenker sikkerheten til barnet ditt fremfor comforten.....men uansett, hvorfor er det bedre for dem å sitte forovervendt? snuppa her på 3.5 år sitter fremdeles i sitt sete nr 2 bakovervendt. I mormorens bil har hun et fremovervendt sete og når jeg spørr henne hvilke sete hun liker best så sier hun alltid at hun liker sitt bakovervendte sete best. Hun har aldri klaget..... hun og lillebroren på 1 år sitter i make sete... tar litt stor plass men de sitter veldig konfortabelt, og ikke mins veldig trygt...
MammaenTilLukas09 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2009 Ja, jeg gjør faktisk det tenk! Og jeg skal love deg at jeg ikke er den eneste! Og jeg tror ikke at de som sendte inn forslaget om kun bakovervendt bilstol vil få gjennomslag for det heller... Tydeligvis er jeg en veldig dårlig mor, siden du svarer lettere hysterisk!
Neijasså... Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Se på denne videoen før du kjøper framovervendt sete til barnet ditt: Hvis du virkelig synes at trygghet kommer først, så velger du et bakovervendt sete. Det finnes mange bakovervendte seter som barna sitter veldig bra i! Mange barn foretrekker faktisk bakovervendte seter pga at de da har støtte for føttene i forhold til å sitte og dingle med dem i et forovervendt sete. At framovervendte bilstoler har kommet bra ut i test er pga at testene ofte er gjort i Tyskland, der påkjørsler bakfra er den vanligste kollisjonstypen. Her til lands er frontkollisjoner hyppigere og de er dessuten MYE kraftigere enn påkjørsler bakfra. Velg bakovervendt så langt som mulig!
MammaenTilLukas09 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2009 Men går ikke dette mye på vane og sånt? Et barn som har sittet forovervendt vil nok protestere om du setter det bakovervendt... Jeg er litt i stuss igrunn... Vi får se hva valget faller på
Matildesnusk + lille ups Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Vi har kjøpt Besafe izi combi nettopp fordi dette kan monteres begge veier. Vi skal ha det bakovervendt så lenge som mulig, og når (hvis) det blir store problemer med bilsyke eller annet, så snur vi det. Matilde er 1,5 år nå, og har ingen problemer med å sitte bakovervendt
mai mammaen til to Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 http://blip.tv/file/815221 sjekk denne du
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Lettere hysterisk? Kan nevne en grusom ulykke hvor den eneste som ikke ble skadet/drept var den yngste som satt bakover... ( men vil ikke nevne detaljer i tilfelle noen kjenner dem. Når det kommer til uskyldige små som vi liksom skal passe på så er jeg nok "lettere" hysterisk ja. Og stolt av det faktisk !
freebird Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 For meg er ikke dette noe å lure på!! Datteren min har det like komfortabelt i bakovervendt og myyyyyyye tryggere! Jeg kjører pent, men jeg aner jo ikke hvem jeg møter på veien, om noen kjører rett i meg kan jenta mi ende med å knekke nakken tvert om hun sitter fremover!!!! Og det er IKKE et alternativ for meg! Jeg synes helt klart alle seter burde være bakover helt til barna er 4-5 år, bilprodusenter og barneseteprodusenter burde samarbeide mer slik at alle seter er enkle å montere riktig. (iso-fix osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå