Gå til innhold

50% sykemeldt, har jeg da rett på pause?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går halve dager nå, jobber i barnehage! så begynner enten tidlig og slutter tidlig, eller begynner sent og slutter sent!

mener da man har rett på 15 min pause??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke regler som gjelder for barnehage, men jeg jobber i butikk, og der har man ikke krav på pause før man har jobbet over 5,5 timer (eller var det 5?!)... Noe jeg synes er ganske vanvittig, men det er nå sånn reglene er..

Skrevet

ja, husker også det fra butikk!

men jeg har jo egentlig en 100 % stilling med en arbeidsdag på 7,5 timer! Er jo sykemeldt halve dagen, så bør jo være andre regler da?

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Man har vel rett på fem minutter per time uansett?

Skrevet

ja, mener jo som eelis over her sier, at man har krav på 5 min per time, så ca. et kvarter da :)

Skrevet

5 minutter pr time er kun i fagorganiserte bedrifter. Det er ikke sånn at du har krav på 5 minutter pause hvis du jobber en time. Du har ikke krav på pause før du har jobbet 5.5 timer.

Skrevet

Det står ikke noe sted (i lovverket) at man har krav på 5 min hver tine. Men jeg regner med at om du har betalt for 7,5 t pr dag, betyr det at du skal jobbe 3,75 t som 50% sykemeldt, Det betyr at om du har 8t timers arbeidsdag ikl lunsj, har du ikke betalt for det kvarteret du nevner, så om du spiser da eller velger å gå hjem tidligere bestemmer du selv. Dette er tid du ikke får betalt for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...