Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Hun sier at de ikke har gjort noe galt, og at de har stjålet barna fra henne. Men sannheten er at hun og mannen hennes røyker hasj, og er avhengig av det. Hun forteller ingen om dette når hun snakker om hvor fælt det er at disse grusomme menneskene har tatt fra henne barna hennes. Youtube er full av sånne som snakker om hvor trist det var den dagen det grusomme barnevernet kom og tok barna deres. Men de nevner aldri hvorfor. Og hvis du ikke tror de kan ta barna når du tar en joint, les dette http://www.dagbladet.no/2009/05/20/nyheter/narko/narkotika/innenriks/oslo/6312743/
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg kjenner ei som mistet barna SINE til BV skulle det stå. Skulle ønske vi kunne få en knapp som gjorde at vi kunne retusjere feil.
Gjest ->>- Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Barnevernet fratar ingen barna "fordi de tar en joint," samme hva Kåre Stølen og/eller random Dagbladet-journalist måtte innbille seg. Han har da også fått solid med pepper for de fjasete uttalelsene i sommer, skjønt akkurat den artikkelen du viser til har jo bare en misvisende overskrift. Det som faktisk siteres er: "ett av våre virkemidler er å sende bekymringsmelding til barnevernet når vi kommer over foreldre som kjøper narkotika. Så får de vurdere om folk som har så lemfeldig omgang med rusmidler, er skikket til å ha omsorg for barn." Det er noe ganske annet enn "røyker du hasj kommer store, stygge barnevernet og tar barna dine."
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Jeg visste av en eller annen grunn at hasjforsvarer-pila kom til å svare på dette. Jeg vet mer enn du om denne saken, og det er faktisk tilfelle. Det kan kanskje tenkes at det gikk ut over barna her, ikke sant? Og hvis det ble solgt eller kjøpt så stiller det seg i et annet lys. Og den som røyker må jo få tak i det på et eller annet (ulovlig) vis. Du representerer ikke hele barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 jeg kjenner ei mor som bruker amfetamin, og likevel har ungen.. men det er tragisk, hun er et forferdelig menneske, og tar seg ikke av barnet! BV er hos henne ofte, men det er ikke nok til at de tar fra henne ungen tydeligvis..
Gjest ->>- Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Selvsagt kan det tenkes at det gikk ut over barna, og det er jo også den klart vanligste grunnen man har til omsorgsovertakelse mot foreldrenes vilje: Alvorlig og vedvarende omsorgssvikt. Men da er foreldrene fratatt omsorgen fordi de var ute av stand til å yte god omsorg. Ikke "fordi de røyket hasj," selv om dette helt åpenbart kan være en hovedårsak eller en medvirkende årsak til at noen ikke er i stand til å yte god omsorg. Poenget mitt var ganske enkelt at påstanden som fremkom i overskriften på artikkelen du siterte er svada.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Vi hadde noen naboer som brukte heroin og som senere gikk over på metadon. De har en sønn som de fikk beholde og barnevernet visste om narkotikaproblemet deres. Men de var visst ok foreldre likevel ... og ettersom hasj er mildere enn heroin vil jeg nok tro at det ikke er noen automatikk i at folk mister ungene sine fordi de tar seg en joint i ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Og i Trondheim står 40 barn på venteliste for å få komme i fosterhjem. Da kan jo foreldre som driter i ungene sine gå rundt med et smil om munnen og tenke som så "min unge tar de iallefall ikke, for de har ikke plass!"
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Stakkars barn som må vokse opp i sånne hjem med barnevernets og pilas velsignelse.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Om de så bare røyker hasj så burde de ikke få beholde barna, samme hvem og hva de er utenom. Hasj er ikke så ufarlig som en velger å tro. En blir totalt fjern av å røyke det der.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Sløva og fjerne. Der sa du det. Og noen får hjerneskade av det.
Gjest ->>- Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Jeg er oppriktig interessert i hva slags hjem det er jeg har velsignet og som det er synd på barna i.
Gjest ->>- Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Det finnes ikke hjemmel for å fjerne barn fra hjem hvor foreldrene har noenlunde omsorgsevne. Det er ikke barnevernet som lager reglene for dette.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Rusmidler er jo generelt noe herk. Folk blir fjerne og sløve av alkohol også, men det stopper ikke folk fra å flokke til utesteder med alkoholservering i helgene.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Kommer barnevernet og tar barna dien, har du fått gaaaaaaaaaaaaaanske mange sjanser til å rette opp det sm eventuelt ikke er som det skal hos deg... Det skal veldig mye til for at barn blir fratatt i Norge, Jeg vet desverre om små barnb som lever med narkoane foreldre.. Så lenge de samarbeider med barnevernet, er det lite en kan gjøre.. Så om hun er fratatt barna er det en god grunn til det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå