mirredutt Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Altså, hva er vanlig at brudeparet dekker for forloveren i forhold til bryllupet?
amy_de Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Hva tenker du på da? Jeg dekket ingen utgifter til min forlover, men var vel ikke særlig mye utgifter forbundet med oppgavene hennes.
vildejenta Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Det varierer jo.. Noen dekker ingenting, mens andre spanderer antrekk, frisør og sminke... Når jeg var forlover kjøpte jeg kjolen selv, mens jeg og bruden ble sminket og frisert sammen så hun spanderte det...
bobbo72 Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Som hun ovenfor nevner er det ofte at brudeparet dekker frisør+sminke av brudens forlover. Det skjedde da jeg var forlover. Da vi giftet oss på min hjemplass, hadde vi ingen mulighet til å få hjelp til frisør og sminke, så det tok vi (jeg og min forlover) oss av selv. Morsomt det også, og en fin oppkjøring i timene frem mot vielsen :-) I tillegg er det vel vanlig å dekke eventuelle blomster som forloverne skal ha på seg (våre forlovere; gutt hadde brystbukett mens jenta hadde et "armbånd")
yummy Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Det varierer veldig hva man velger å dekke. Jeg dekket overnatting, ellers ingenting tror jeg. Dersom du ønsker at forloveren din skal ha en spesiell kjole, håret sånn og sånn el.l bør du dekke det. Kjole (dersom man velger den selv) osv tror jeg de fleste dekker selv. Ville ordnet med overnatting, enten betalt for hotell eller gitt mulighet for å bo hos venner el.l. Ellers spørs det jo litt på økonomien. Har man lite penger er det dyrt å være forlover, dersom jeg som brud hadde vesentlig bedre råd ville jeg da "hjulpet til litt".
*bubbs* Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg betalte hår og sminke for min, men tror ikke det er forventet at du skal betale noen ting.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Min jobber som frisør og make up artist så å spandere det var liksom ikke vits, men jeg spanderte nelger på henne:) Ville betale litt på kjolen men det nektet hun meg.
mayaya Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Jeg betalte suite for henne bryllupshelgen.. Dvs, 1. natt sammen med meg, 2. natt sammen med samboeren hennes. Blomstene kjøpte jeg selvfølgelig :) Hadde jeg ønsket at hun hadde en spesiell kjole, hadde jeg dekket denne også, men jeg lot henne få velge selv. Var det mer da tro?
mayaya Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Tok henne forresten med ut på en bedre middag kvelden før, det kan kanskje telles med?
Slæsh84 Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Da jeg var forlover kjøpte jeg,dekket jeg alt selv.. Da jeg giftet meg å hadde to forlovere dekket de alt selv.. Her er vi ikke vant til å betale for "andre"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå