Gå til innhold

Gave til den nyfødde/foreldra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva ønskte du deg? Eller var det noke du i ettertid innser at du ønskte deg, men ikkje visste om?:P

Blir tante snart, men veit ikkje kva eg skal gi!!!:o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen spesielle ønsker. Min mor var ivrig med strikkepinnene så fikk det jeg ville og mer til. Den ene oldemoren til jenta laget ett nydelig strikket plagg, slik jeg alltid har syns har vært fint men min mor ikke kunne strikke, så det ble jeg kjempe glad for. hun døde noen mnd etter jenta ble født også, så det er ekstra kos.

Ulltepper fikk vi, og de ble jeg bare mer og mer glade for. Den ene er fra en oldemor og de ligger i bilden hos pappaen. Jentene har vært sitt, og de bruker de mye. Fikk også fra noen naboer. Så vi har hjemme og på hytta. Selv om vi har har fått flere tepper nå, så er det noe vi igrunn ikke får nok av. Skikkelig ull-tepper er ikke noe jeg kjøper hver dag. Fleece tepper syns jeg ikke like mye om, eller er like anvenlige. Har brukt de i vogna, ungene bruker de nå, har de i senga. Selv jeg stjeler de av og til og har de over beina i sofaen.

Mamma heklet ett teppe til meg til jul med navnet mitt. Ungene er skikkelig missunlige på det, så nå har de det på ønskelista. Så kan man strikke eller hekle er det en fin gave, man kan gjøre det så personlig som man selv ønsker. Ungene har ett strikket bommulsteppe i voksen str. og det er noe som blir brukt nesten hver natt. Noe man vokser med, men ikke ut av. En gave som man kan ha for alltid (til det blir utslitt)

Min søster som enda ikke hadde fått barn, raidet barnebutikker når det var salg. Så har fått noen fine kåper. Litt finere penkåper av ull. Det er slik som jeg ikke hadde kjøpt, siden jeg kjøper det som er mer praktisk. lett å vaske, kan brukes i barnehage osv. Men kåpene har blitt brukt mye, og de har jeg og ungene vært veldig glade i.

Kjøpte klassiske cd'er for barn mens jeg gikk gravid. Husker ikke hva de heter nå, men de ble kjøpt i bokhandleren og tror de hadde de på platekompaniet også. Når ungene var babyer var dette musikk som roet dem ned om de var urolige. Selv er syns jeg klassisk musikk bare er fint i perioder, men det var veldig fint å høre på når man hørte ungene roet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...