Gå til innhold

Undersøkelse angående ul og kjønn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere var på ul for å titte inn til den lille i magen...

Måtte dere spørre etter å få vite kjønn?

Spurte jm om dere ville vite det?

Fortalte de det uoppfordret?

Har en liten følelse av at de fleste jordmødrene ikke er så happy med at "alle" er så opptatt av kjønnet..

Har dere merket noe til jm holdning til kjønn?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi går til gynekolog, og da vi var i uke 15 spurte hun om vi ville vite kjønn - men så det ikke pga navlestrengen lå i veien.

Neste gang var det igjen hun som spurte, og hun virket like spent som oss ;-) Men hun sjekket jo alle de andre tingene først, og det kom liksom til slutt.

Det viktigste med UL er jo å se at alt er ok med fosteret - men det er da helt naturlig å også lure på hva kjønn det er.

Tenk på hva dere ønsker og ikke hva jordmoren evt liker ;-)

Skrevet

med min første fikk vi beskjed om at på harstad sykehus fortalte de ikke kjønnet om de så det.. denne gangen blir det privat UL, vet at jeg kanskje ikke får se det pga barnets stilling, men er verd å prøve :)

Skrevet

JEg ble spurt med en gang - og hun fortalte etterpå at det var fordi at hvis jeg ikke ville vite måtte hun være forsiktig siden kjønnet var veldig tydelig - dvs ikke la meg se fra den bestemte retningen.

Vi venter en gutt og det var meget lett å se;) Jordmor fortalte at det var ikke ofte barnet lå slik til at det kunne fortelles med 100% sikkerhet - men det kunne hun til oss.

Skrevet

Jeg var på UL i dag 17+2 pga noen blødninger i helgen og spurte han om han kunne se kjønnet, men fikk bare som svar at det var aaaaaltfor tidlig å se noe kjønn når man bare var 17 uker..

Javel tenkte jeg da.. :S Var igrunn en snodig lege som jeg aldri går til igjen.. Han mente at ALLE kunne kjenne tydelige spark i 17uke og dersom man ikke gjorde det kunne det bety at noe var galt... Litt unødvendig å si slikt som ikke er sant synes jeg.. Ble jo mildt sagt skremt der jeg satt før han tok UL og vi fikk se at alt var bra med babyen..

Skal på orninær UL på sykehuset den 22, så blir nok mye bedre tatt vare på der jah.. Håper de kan finne kjønnet for oss:)

Skrevet

Vi er blant mindretallet som ikke ville vite kjønn på UL. Vi sa fra om det med en gang for å være sikker på at hun ikke sa noe vi ikke ville vite. Hun ble så glad for at vi ikke ville vite, for akkurat hun var av de som syntes at altfor mange foreldre må ha kontroll på alt mulig, også kjønn. For oss var det en spennende overraskelse, og perfekte tidspunktet å få vite det på var akkurat i det hun var ute. Skal snart på UL med lillebror/lillesøster, og vil ikke vite det denne gangen heller.

Men sånn er vordende foreldre forskjellige, og sånn er jordmødre og leger forskjellige. Alle kan vel få gjøre som de selv føler for.

Det eneste jeg kan forstå er leger og jordmødre som føler at de nesten ikke får gjort det UL er ment for, nemlig å finne ut om barnet er friskt, fordi "maset" om kjønn blir det viktigste. Men det regner jeg med at hører med til sjeldenhetene.

Spør hvis du vil vite, og si fra hvis du ikke vil vite.

Lykke til!

Skrevet

Verdens heldigste mamma, vi skal heller ikke vite kjønn. Var i grunnen derfor jeg starta denne tråden. For når vi var på ul, så spurte vi om hun brukte å se etter kjønn (før vi sa at vi ikke ville vite). Hun virket litt oppgitt over spørsmålet, akkurat som om hun syns det er "mas" :).

Skrevet

Vi fikk spørsmål om vi hadde noen følelse på hva det var i magen. Hun spurte også om vi ville vite det.

Hadde vi ikke fått vite det ved ordinær ultralyd, så hadde vi tatt en privat ultralyd. Vi ville gjerne vite det.

Skrevet

Da vi var på ul spurte hun med en gang om vi ville vite kjønn, vi sa ja, men bare hvis hun kunne se det ganske tydelig og at vi også kunne se. Så fant ut fram med en gang og sa ngenting men bare lot oss se, og det var jo ikke vanskelig å se den lille tuten nei! 110% sikkert sa hun :)

Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil vite kjønn, og gikk etter det ganske lenge, men så endret det seg, jeg er nok litt for nysgjerrig dessverre.... :)

Skrevet

Hun spurte om vi ville vite eller la det være overraskelse, vi ville vite, hun sa kjønnet. Merket ikke noe spesiell holdning..

Skrevet

Hun spurte om vi ville vite det, og vi sa ja. Og hun viste oss hvordan hun kun se hvilket kjønn det var, og så sa hun kjønnet :) Ingen spesiell holdning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...