Gå til innhold

Puss i øyet på nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass på 3 uker som har hatt gult puss i øyet nesten siden fødselen. Var bedre før helgen, men i dag er det tilbake. Har dryppet med morsmelk nesten daglig. Noen som har vært borti dette? På tide med øyedråper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt på 11 uker hadde det som nyfødt de første ukene, men det varte bare en dag. Dryppet med morsmelk og vips så var det borte. Neste uke hadde vi en dag til på samme viset og sikkert enda en. Men nå er det borte.

Dersom babyen din har hatt dette sammenhengende i tre uker tror jeg at jeg ville hørt med legen. Det kan jo være en betennelse eller noe. Og øyne skal en jo være forsiktig med.

God bedring til lille!

Skrevet

De har ofte tette tårekanaler når de er helt nyfødte og da er det lett at de får litt puss i øynene. Så lenge det ikke virker som det er plagsomt og øynene ikke er røde er det nok noe som vil forsvinne etterhvert. Du kan jo høre med helsestasjonen neste gang du skal dit.

Skrevet

Ville dryppet med litt saltvann jeg, morsmelk i øyet er faktisk litt ekkelt (jeg prøvde på meg selv).

Men det er helt vanlig at tårekanalene er litt tette, det løsner som regel av seg selv. Hvis øyet blir rødt må du gå til lege, for da kan det være du må ha dråper.

Skrevet

Berre stå på, det gir seg til slutt. Er veldig vaneleg med puss hos nyfødde. Småen hadde det og. Brukte som regel morsmjølk, men av og til brukte vi saltvansoppløysing, fordi det var meir praktisk (når vi var på trilletur f.eks.)

(q-tips er veldig greit å tørke vekk med etter at ein har løyst det opp. Då får ein vekk det som ligge heilt innerst i augekroken, uten problem:)

Skrevet

Min lillegutt hadde også puss i øyet fra fødselen av. Fikk dråper hos legen men d ga seg ikke... Vi tørket bare vekk pusset med saltvannsdråper og når han var rundt 2-3mnd ga d seg til slutt! Er veldig vanlig.... Nå er han 5 mnd og han har ikke hatt d igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar folkens!! Da tar jeg turen på apoteket og kjøper saltvannsdråper i morgen. Gir det en sjanse før jeg ringer legen. Øyet er ikke rødt og virker ikke som han plages med det. Bare mor som synes det ser så guffent ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...