Gå til innhold

Har alle fått innkalling?


Babyboy<3

Anbefalte innlegg

jeg bare lurer på om alle har fått innkalling til ordinær ul i uke 16-18? og om alle har fått vite hvor dere skal ha fødeplass? jeg har ikke fått noen brev om noen ting, og er i uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sendte inn søknad om fødeplass da jeg var på min første legeundersøkelse i uke 8. Ca en uke senere fikk jeg brev med bekreftelse på fødeplass, samt innkallelse til ordinær ul i uke 18.

 

Du burde kanskje sjekek med legen din om søknaden er sendt inn? Mulig en ikke gjør dette alle steder, men i Oslo er det stor rift om plassene så en må søke tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i oslo. jeg har vært hos legen min 3 ganger etter at jeg har blitt gravid. første gangen var jeg hos min fast lege,hun hjalp meg ikke med noen ting rett og slett.. så etter en uke ba jeg om ny time, for jeg er nødt til og vite hva jeg skal forholde meg til osv. da var det en vikar der for min fast lege,hun skulle sende inn fødeplass søknad. etter en uke til får jeg brev av legen min at jeg må komme og gi blodprøve, da sa jeg til henne at jeg ikke har fått noe innkalling eller noe. så hun skulle sende inn purre brev. men 4 uker har gått, har ikke fått noe brev. Blir så lei av og mate legen/e med t skje. skikkelig irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo litt merkelig ut. Var jeg deg så ville jeg ringt til sykehuset der du har søkt fødeplass snarest mulig for å sjekke det opp!

Hvis du eks. søkte på Riksen og du ikke er registrert ennå, kan det dessverre være stor sjanse for at du nå ikke får plass:(

 

Dessuten høres legen din lite profesjonell ut. Blodprøver tas som regel på første kontroll og info om hvor ofte du vil bli innkalt/hva som skal gjøres ol. Har du fått jordmor da? Hun kan ofte hjelpe deg med spørsmål som legen kanksje ikke har så god greie på. Det er ganske vanlig å gå både til lege og jordmord gjennom svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blodprøve tok jeg nå for 4 mnd siden, fikk brev i posten på fredag at jeg har mangel på jern, og at det er viktig for meg og ihvertfall begynne og få i meg rikelig med jern i fra uke 20. hun sa til meg at jeg kunne få meg jordmor,men måtte da oppsøke helse stasjon? for og være ærlig vet jeg så lite hva jeg skal si/gjøre, har vel egentlig ventet på div. veiledning i posten. men skjønner nå at det ikke kommer av seg selv. kjenner jeg at jeg begynner og bli lei. Er du fra oslo? vet du om det er noen helse stasjon nær grunerløkka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helsestasjoner knyttet til Grünerløkka. Spørs hvor i bydelen du bor. Den ene ligger på Rodeløkka, mens den andre er rett ved Rosenhoff stasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innkalling UL for ca.4 uker siden... Har ikke fått UL før i uke 20 pga. stor pågang, så det er sikkert greit å mase litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at du må søke om jordmor selv. Så at noen alt har svart på hvor du kan søke på Grüneløkka, bare ring et av stedene så blir du nok veiledet til riktig sted.

 

Jeg bor på St.Hanshaugen og har gått forbi helsestasjonen i flere ganger tidligere, så visste hvor det var fra før:). Men jeg skjønner at du kan føle deg frustrert til tider, ikke lett for en førstegangsfødende å vite alt en skal gjøre eller passe på! Heldigvis har jeg flere venninner som alt har fått barn, så jeg spør de om alt mulig hele tiden.

 

Men ta kontakt med jordmor, for hun kan være til stor hjelp. Det er også lurt å skrive ned spørmsål du lurer på når før du drar til lege eller jordmor, slik at du ikke glemmer noe. Og heldigvis finnes det sider som dette hvor en kan spørre om alt mulig:)

 

Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk sendt mail til ullevål nå, for som regel er det er h...... og komme igjennom pr telefon. Tror det er Mange Mars barn på vei,også her i oslo, så håper jeg får innkalling snart,ellers får jeg sikkert veldig sen ul. hvor er det du har fått innkalling? er du fra oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig Kom jeg igjennom pr. telefon, og de sa at de har sendt ut brev (noe jeg ikke har fått) Og jeg skal på ordinær ul 1 oktober=) happy =)

Hun jeg pratet med sa at jeg sikkert har fått fødeplass der siden jeg blir bedt om og komme på UL. Endelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time til ultralyd den 8 oktober på Ullevål. Det var også der jeg søkte om fødeplass. Ville da vært 19 uker på vei, men måtte flytte timen pga reise. Så da blir det 12. oktober istede og jeg vil være ca 19+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på ul 1 første oktober på ullevål.er da akkurat 18 uker. Så regner med at det er der jeg har fått fødeplass. var jo der vi søkte.. 19+4 er jo bra da, for da har babyen vokst ganske mye,så da får du sett mer detaljer kanskje? ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt ordnet seg for deg j21! Du skal nok føde på Ullevål ja:)

 

Jeg skal på UL 28. september og gleder meg masse. Håper vi får se tydelig om det blir en liten prins eller prinsesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innkalling i dag, men ble ganske så skuffet. Kommer ikke til på UL før i uke 22!! Jeg synes det er alt for seint. Skal ringe de og høre om det ikke er mulig å få et par uker tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...