Gurine Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Bruker du former til brødene, eller bare baker du de ut og steker dem ved siden av hverandre? Lyst til å prøve å bake selv, siden jeg ser det er en del å spare på det. Er dessuten lei av kjøpebrødet vi pleier å ha..
Gurine Skrevet 14. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. september 2009 Og hva slags temperatur stekes de på, og hvor lenge?
rima Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Så hyggelig at du vil prøve denne oppskriften da. Jeg må si jeg har prøvd meg fram og funnet ut at denne funker fint - hvertfall hos oss. Og de som spiser brød hos oss skryter av gode brød. Må jo være solsikkekjernene da - eneste som er spes med de... Grunnen til at jeg bruker grovbakstblandingen var i utg.pkt at den var billigst. Nå bare fordi det funker så bra! Steker de i former. Synes det er best med skorpe rundt hele brødet. Og bra for små tenner... 200 grader i ca 40 minutter, nesten nederst i ovnen. Men prøv deg fram. De skal jo se stekte ut og ha brunlig skorpe. God bakst!
Gurine Skrevet 14. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2009 Tusen takk. Vet ikke om jeg har sånne store brødformer, men skal se hva jeg finner. Da skal det bakes til helga tenker jeg
rima Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Jeg har nok antakelig vært litt forsiktig med å angi mengde sukker og salt, men jeg tar det som regel på slump. Ser i oppskriften at det står to teskjeer av begge... Å investere i 6 brødformer var lurt fant jeg ut. Men da bør en jo vite at det er noe en kommer til å bruke i såfall..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå