Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Hva er det med dette å drive å hakke på de som har skrivefeil?? Jeg f.esk har skrivevansker, klarer ikke se om jeg har skrevet feil om det så hadde vert om liv og død, blander bokmål, dialekt og nynorsk om hverandre i hytt og pine! Ser dere på blanke ark?? Dere som kansje er flinke å skrive og kan dette å skille på alt og dette med dobbelkonsonant osv som driver hakker på de som ikke kan skrive. For mange har og kansje er dette et svakt punkt, det er det for meg og jeg kjenner meg igjen når jeg ser på blanke ark. Når dere driver å pirker på småfeil en ikke kan noe for, så går dette innpå meg og kansje andre også og kansje dette vekker minner som en ikke liker å bli minnet på! Sjønner at dette kansje irriterer dere, men ikke gidd å komenter alt slik er dere greie..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg kan takke for støtten:) Det er mitt PINELIGE innlegg det gikk utover nå. Jeg har ikke norsk som modersmål å har jobbet mye for å lære meg det så jeg kan fungere i det norske samfunnet. Så jeg kan hjelpe barna mine så godt jeg kan på skolen osv. Det er som du sier veldig sårende når man blir rettet på på en negativ måte. Jeg går ut i fra at de fleste skjønner hva jeg skriver. Å hadde jeg ikke lært meg språket skriftlig eller muntlig hadde det også vært ett problem for folk...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Jeg har tenkt på å skrive dette lenge, men det var faktisk fra ditt innlegg jeg bestemte meg for å bare gjøre det nå Håper ikke det blir noen hissigheter her inne pga det, det var kun for å minne på at ikke alle har sin sterke side i rettskriving.. HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Hvis du finner det sårende å bli korrigert for at du skriver "pinlig" feil, lurer jeg på hvorfor du mener det er greit å kalle folk for "bitter fitter", HI fra den andre tråden?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Annie 16.47, det er der det faktisk kommer frem at det har ikke noe med ordet eller hva du skriver feil, det har noe med at du blir minnet på noe en kansje har slitt med lenge og har et problem med. Jeg blir selv sur når folk pirker på slike ting med meg, og kan fort slenge med leppa om det men somregel mener ikke jeg det vondt. Men jeg ser hva du mener, synest generelt det er unødvendig å kalle hverandre stygge ting.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 I går prøvde jeg å få folk som ikke hadde videregående til å melde seg på noen fag, fikk huden full for skrivefeil til og med fra en jeg svarte skikkelig. Jeg er opprinnelig Canadian men har bodd og arbeidet i Norge i 7 år. Ingen unskylding, men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan holde seg litt mere til sak.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 ok, å skrive "bitter fitter" var nok litt overdrevet. Jeg skrev det i affekt, mest av alt fordi jeg blir så sint på sånne innlegg. Hvertfall når jeg prøver så godt jeg kan å lære meg. Så det er greit å bli rettet på så lenge det er på en skikkelig måte.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Er helt enig med deg,kan ikke fatte hva en skrivefeil har med saken å gjøre i et innlegg.Ser ofte skrivefeil,men lar være å henge meg opp i det.Kan ikke være noe gøy å få det slengt tilbake om noen har vært så syndig å skrive feil. Så all støtte til alle som kan skrive feil:-)Og ellers ikke er perfekt;o)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Det er vel et enkelt felt å hevde seg på om man ikke klarer å tolke og svare på innholdet i en tråd. De som gjør det sier jo mye mere om seg selv en den som har skrevet feil. Det er mange her inne som ikke har norsk som morsmål og også mennesker som sliter med dysleksi. Vi burde ha plass til alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå