Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg har en venninne som fikk en gutt på slutten av april. Han er en rolig gutt som smiller hele tiden og til alle. For 2 uker siden var hun ute med han og plutselig så hun at han hadde blitt blek i ansikte og leppene hans har skiftet farge til blått! Hun ble redd og ringte til ambulanse som sendte henne til sykehuset og der fikk hun bli i 3 dager uten å vite hva det er. Igår kjedde det samme med gutten og nå ligger han på sykehuset igjen,hun får heler ikke vite hva det er, fordi legene ikke vet hva som skjer med han. De sa til henne at han har kalsium mangel, men han ammer av henne uten hjelp av nan eller noe. Hva kan årsaken være?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Oi, det var da voldsomt! Kanskje det er epilepsi?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Når dette skjer med han så er han helt stille han gjør ingenting da.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Så skummelt! Stakkars, håper de finner ut hva det er. Uvisshet er forferdelig. God bedring til den lille!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 astma? min datter ble stille/fikk blå lepppper..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Jeg har alltid vært blå på leppene og under neglene under visse omstendigheter, og har ikke hjertefeil eller mangler som noen vet om. Men jeg lider av migrene og har gjort det hele mitt liv. Vil bare si at det trenger ikke være hjertefeil når man ser blå lepper. Kan være akutt oksygenmangel også. Skal be en bønn for den lille gutten. Håper han blir friskt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Akutt oksygenmangel: ASTMA: -Anfall med pustevansker eller tilbakevendende perioder med plagsom og langvarig hoste, tungpust, piping i brystet -Kan utløses av allergi, uspesifikk irritasjon og infeksjoner i luftveiene, samt anstrengelser og psykiske forhold -Barnet er som regel uten feber, hvesing oppstår når barnet puster ut, barnet puster hurtig og anstrengt VED HJERTEFEIL: -De fleste tilfeller av medfødt hjertefeil oppdages omkring fødselen, bare unntaksvis opptrer tegn på en slik tilstand senere -Hovedsymptomet er tung pust (rask pust) ved mindre anstrengelser enn hva som er vanlig blant jevnaldrende barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå