Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Er det trygt å farge det selv?? Er det trygt å farge det hos frisøren?? Hvilken type er å anbefale for gravide?? (Fikk en liten aha-opplevelse på Vita i dag da jeg var å SÅ på farger... Hun jeg snakket med hadde jobbet hos frisør og sa at frisørfargene o_f_t_e (ikke alltid) inneholder mere skadelige stoffer en n_o_e_n (ikke alle) av fargene man nå får kjøpt selv) Hva er sant?? Jeg er 29+5 på vei, dersom det har noen betydning. Jeg tenker altså på skade, ikke på at man kan få litt annerledes resultat...
Snuppa! Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jepp, det gjør jeg. Jeg jobber som frisør da, og vi farger jo andre sitt hår hele dagen. Hadde det vært skadelig hadde vi ikke fått lov å jobbe i sv.skapet. Frisørfargene er mildere og mindre skadelig enn de fargepakkene du kjøper, det er fordi frisører ikke har lov å stå opp puste inn det som finnes i de fargepakkene dag ut og dag inn. Derfor måtte de finne noen som ikke var helseskadelig for frisørene. Så nei, det er ingen skalde til fosteret ditt enten du velger hjemmefarge eller farge hos frisøren. Det er det jeg har lært. Men meningene rundt dette er mange og delt.
Gjøkeredet③ Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Ja jeg farger håret... Hadde ikke klart meg uten for å si det sånn..;o)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 jepp.. hjemme farge.. =)
lille frø, mor til to Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Jeg farger håret lyst med hjemmefarge. Det står IKKE på pakningen at det ikke anbefales for gravide. Derfor går jeg ut i fra at det er trygt.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Bleker håret (etterveksten) hver 3. uke hos frisør. Gjorde også dette i forrige svangerskap.