Gå til innhold

Råd mot kvalme????????????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å bli mindre kvalme? Eneste som hjelper for meg er å spise, og det hjelper bare mens jeg spiser. Helst må det være noe salt. (Kanskje ikke så sunt...! :))

I mitt forige svangerskap hjalp det litt å spise grønt eple, men det frister ikke i det hele tatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

seabands hjalp meg :) var kvalm i 3 uker hele dagen. Kastet aldri opp, men konstant kvalm. Brukte også postafen på de verste dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også veldig med kvalmen og har begynt å spise grønne epler og kjeks, litt avhengig av hvilken av de som ser mest fristende ut akkurat da! Men seabandsene mine er helt utrolig effektive, de fjærner ikke kvalmen, men reduserer den og gjør dagen litt lettere, ihvertfall for meg.

 

:-) Kjæresten min kommer alltid med dem når han ser at jeg er litt uttafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd, ved forgjesvangerskap var jeg veldig lite kvalm men nå er jeg kvalm hver dag, det er vært å sitte på i bil eller buss, bare ned til butikken.

 

Det er godt med appelsiner, men har ikke erfart at det funker.

Jeg har også veldig lyst på noe salt eller surt, gjerne snop (jeg liker egentlig ikke så godt godterie).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

afipran kom en skrike seg til hos legen, de er kvalmestillandes medikament som virker litt. men best effekt har jeg hat av akupunktur faktisk!da holder jeg meg på beina ca 2 dager der jeg føler meg så å si helt 100% bra! men håper denne kvalmen gir seg til uke 12!!!var ikke slik med 1mann i de hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det visste ikke jeg heller før jeg begynte å lese på forumet her for en måned siden! :-) Det er noen slags bånd av stoff med en liten "knapp" på som skal plasseres på et helt spesielt punkt på håndleddet. Jeg tror det også kalles akkupressur eller noe som er teknikken.

 

Det fine med disse er at det ikke er noe du putter i deg slik at det ikke kan få noen innvirkning på den lille, så du kan jo prøve disse før du eventuelt må prøve medisiner.

 

Du får kjøpt de på apoteket til ca 150 kroner, og de er virkelig verdt det hvis de fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hei ser at jeg ikke var alene gitt jeg kastet opp helt til jeg var 17 uker på vei..gikk nedd 13 kg på 7 uker:/ Og prøvde alt mulig rart absolute alt til og med de armebåndene men de hjalp ikke i det hele tatt de var veldig ubehagelige syntes jeg fordi di er veldig stramme så du blir veldig øm og kald pga man mister blodsirkulsajonen men mang av venninne mine er veldig fornøyde me de:D Så er bare å prøve..men det eneste som hjalp på meg var ingefær tabletter oxo isbiter og saft is enste jeg fikk i meg alt annet kom i retur.. fikk apifran av legen både tabletter og stikk piller men de hjalp ingenting det ble nesten bare værre:( Det er virkelig deilig og slippe og kaste opp hver dag og flere ganger om dagen:) håper ikke dere går like lenge som meg me og kaste opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stjernas_1988

 

forstår godt hvordan det er ja, gikk ned nermere 30 kg de tre første måndene jeg.. nå er jeg halvveis i svangerskapet, og har fortsatt dager hvor alt kommer opp igjen, har prøvd alle råd og triks, gikk til slutt til legen, fikk resept på noen piller, men de hjalp heller ikke.. alt kom opp igjen..

nå som det roer seg, så har jeg gått mat lei, forbinner alt med å kaste opp, men man må jo spise... er glad ungene ikke er blitt påvirket av vekttapet, de vokser godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...