Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Er i lettere sjokk over mange innlegg ang politikk her inne. Er altfor mange som ikke vet hva som er høyresiden -venstresiden borgerlig og sosialistisk, rød, blå og grønne? Ikke vet de hva partiene heter og ikke vet de hva de står for? Jeg trodde de fleste voksne mennesker brydde seg om hvem som bestemte for dem og at de hadde innblikk i sin egen hverdag,, Bryr dere dere ikke, eller dere bare litt dumme??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 jeg tror det er en sammenheng mellom å ikke bry seg og være dum!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Nei, det er ganske ille !! Mange bare stemmer i hytt og gevær, uten å ha peiling på hva de egentlig gjør...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 "Så lenge jeg åfr beholde kontantstøtten min driter jeg i de andre sakene"!!! Jojo.. Her er vi på et høyt nivå..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Man kan godt være medlem i mensa uten å bry seg så mye om politikk. Det er vel heller de som ikke forstår at folk er forskjellige som er dumme.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 En kan da godt være dum selv om en er medlem av Mensa. Faktisk vil jeg si at å være medlem av Mensa er et godt tegn på at man er dum. IQ og det å være klok har lite med hverandre å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 jeg bryr meg ikke om politikk så orker derfor ikke å sette mg så mye inn i det. Men jeg er ikke dum for det. Noen bryr seg om politikk andre ikke. Noen bryr seg om kirkevalget, andre ikke. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Det er for lettvint.. Noen bryr seg ikke om hvordan vi eller andre har det i verden, andre gjør det??!!?? Snakk om å være passiv..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Mamma stemmer AP fordi hun bestandig har gjort det. Og sånn er det bare. Hun aner ikke hva partiet står for, eller hva de andre står for heller, for den saks skyld. Men dette er den generasjonen som vokste opp rett etter krigen. Og de har gjort det til en vane å stemme på dem. Grunnen til at AP mister stemmer etterhvert som årene snegler seg avgårde, er at disse menneskene dør ut.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 er vanskelig å velge.. er mye jeg er enig i når det gjelder alle partiene, men enda flere ting jeg er uenig i
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Jei bryr mei bare ike. Du må hjerne jelpe meg slik at jeg hvet vem jei skal steme på
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 For å få et parti som mener 100% det samme som meg, må jeg være min egen statsminister med mitt eget parti. Derfor må jeg velge det som står mitt hjerte nærmest. Og det er de som er på den blå siden av fargekartet. Jeg kan ikke se meg selv som sosialist, for det er så fjernt fra det jeg mener er riktig. Jeg synes at de som har penger må bare bruke dem på seg selv og det de vil, samtidlig som vi som ikke har mye å rutte med skal få hjelp. Derfor kan det gjerne være privatisering i helsevesenet. Jeg skjønner ikke problemet. Det ville løse helsekø-problematikken også. Hvis en riking ønsker å betale for sin operasjon på et privat sykehus; gjerne for meg. Jeg blir da rykket fremover i min kø i statens sykehus. Dette er sosialistene sterkt imot.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Den heldige eier av ett barn; selv dyslektikere vet hvem de ønsker å stemme på, og hva de enkelte partiene står for. Skriveleifer er ikke et "bevis" på at en person er "dum".
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Ehh..hvorfor i all verden drar du dyslektikere frem oppi det her? At du tror at noen gjør narr av mennesker med skrivefeiler bare fordi de velger å skrive feil, det sier litt om deg. De fleste jeg kjenner og jobber med som har dysleksi de skriver tilnærmet "normalt". Jei er bare inspirert av noen oppgaver som jei leser, faktisk.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Ja, heldigvis ikke deg.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Konklusjon: Noen er dumme og noen bryr seg ikke. Og noen vet hva de gjør. Og da fikk vi med oss alle sammen. Norge i et nøtteskall.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Det var nå også en teori, da... Du burde kanskje studert blittelitt politisk historie, du. Eller har du noen hjemmesnekrete teorier om f.eks. Høye og Venstres oppslutning?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Jei skal ha siste orde om jei så skal si de inni mei
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #21 Skrevet 14. september 2009 Det er altfor mange som ikke har stor nok mental kapasitet til å sette seg inn i politikk. Og de som sier de ikke er interessert; det er bare nok et bevis på en noe sviktende intelligens. For hvordan går det an å være uinteressert i sitt eget liv og sin egen hverdag på den måten? De kan ikke ha forstått viktigheten av hva dette egentlig dreier seg om. Men Staten ordner jo opp for oss, og overgangsstønaden, barnetrygden, barnebidraget, bostøtten og gud vet hva tikker jo inn på kontoen uansett hvem det er som styrer, så da spiller det vel egentlig ikke så stor rolle.... Eller???
Tigerpote Skrevet 14. september 2009 #22 Skrevet 14. september 2009 Ja jeg tror det. At mange tenker at de har det så godt, at "det ikke angår meg, hva kan stemmen min gjøre" og "det ordner seg uansett hvem som styrer". Dersom vi hadde bodd i et annet land, uten alle disse velferdsgodene vi har, ville trolig flere engasjert seg?
Gjest Skrevet 14. september 2009 #23 Skrevet 14. september 2009 Si det, Norge har jo høyere valgoppslutning enn for eksempel Østerrike (jeg diskuterte nylig med ei venninne på nettet). Der har de et langt dårligere velferdssystem enn her og større samfunnsproblemer, men folk orker likevel ikke engasjere seg i politikk. Men klart, i land som si Demokratiske Kongo er nok folk litt mer hyppe på å prøve å komme seg helskinna til urnen.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #24 Skrevet 14. september 2009 Du har god humor, Kaklehøna!! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #25 Skrevet 14. september 2009 herregud, blir nesten skremt av dere som faktisk har stemt her inne og som uttaler dere høyt om politikk, partier, og hva dere mener om de som ikke bruker stemmeretten sin. hvis dere representerer gjennomsnittsmannen i Norge som har stemt, så ser det jammen dårlig ut... der kan man begynne å snakke om manglende intelligens. er jo ingen her inne som er så arrogante, og som har mindre evne til å sette seg inn i andre situasjoner enn sin egen og ikke klarer å tenke lengre enn sin egen vante tankegang. nei takk, da vil jeg heller være husmoren som ikke engasjerer seg, enn den sure kjærringa som løper til valglokalet med svaret på hvordan landet bestående av menensker med "lav intilligens" skal styres. heller uengasjert enn drittkjærring sier nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå