Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Når ungen er nyfødt hvordan gjør dere da med samværet? Kan han kreve at jeg skal pumpe meg selv om jeg kansje vil amme, fordi han vil ha ungen en hel dag??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Nei, han får ikke mer enn du vil gi ham. Men det lønner seg for barnets del at du lar ham komme på fast avtalte besøk et par ganger i uka. Da med deg tilstede. Dette gjør at barn og far bygger opp et forhold, og dette igjen gjør det lettere for alle den dagen overnattinger osv blir et tema. Noe det som regel blir rundt 1-årsalder. Og det med fast avtalte tidspunkt er lurt, for dette skaper orden og gode rutiner for alle. Det er jo ikke det samme som når en bor sammen, og da deler hus. En avtaler som regel besøk av folk en "ikke helt trives sammen med", for å si det fint. Dette har med at du som mor ikke skal føle deg helt invadert og tilsidesatt i bestemmelser rundt hva som skjer i ditt hjem og når det skjer. Du har rett på ditt liv og din hverdag opp i dette.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Med nyfødte er anbefalingen at far kommer på besøk til barnet og er sammen med det der (med hovedomsorgsgiver tilstede). Kom dere til megling og få satt opp en avtale i henhold til anbefalingene for så små barn (ofte og ikke så lenge om gangen).
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 hva gjør man om far bor langt unna? Han ønsker samvær, og det ønsker jo jeg også. Men jeg vil føle meg fryktelig innvadert og gått med høye skuldre pga ubekvemhet om han skule reise hit annenhver helg og så henge her en hel helg! ikke hi
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Vi snakket om dette når jeg var hos han og skrev nav papirer, og da fikk jeg inntrykk av han at trodde han kunne ha ungen en held dag hos seg alene når den var nyfødt.. Jeg er ingen vanskelig person, og er egentlig veldi lett og ha med å gjøre. Men når ungen er nyfødt og så lenge den ammer vil jeg ikke levere han fra meg så lenge av gangen, tenkte mer at vis jeg ville på shopping en time eller to at han kunne få passe han da. Og ellers kunne ringe meg når som helst vis han ønsket å være med ungen for så at jeg kunne komme til han eller han til meg vis det passet. Hørtes det lurt ut eller?? HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Har en svoger som har sønnen sin 2 timers kjøring unna, og første leveåret var det litt vanskelig med samvær. Han dro dit på besøk så ofte han kunne, men det sier seg selv at det ikke ble altfor ofte.. Likevel ble det ikke noe problem etterhvert. Da ungen nærmet seg året begynte han å ta han med seg noen timer, til en lekeplass, på tur i vogna osv. Tror han var litt over året første gangen han hadde han på overnatting, det gikk kjempefint. Så de bygget det gradvis opp til en langhelg i måneden, pluss en og annen dag utenom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå