meg tjohei Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg er gravid, og situasjonen er nå sånn at jeg ikke kan beholde det. hvordan går jeg frem? må jeg til fastlegen, eller kan jeg kontakte et sykehus direkte? og hvilken avd er i såfall det? hvor stor er prosenten for at det kan bli vanskelig og bli gravid senere? veldig takknemlig for svar!
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Ring gynekologisk avdeling på sykehuset du hører til.
Sabii2 Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Start med fastlegen din, de henviser deg alltid videre ang graviditet.
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Snakk med fatlegen din så henviser han deg videre. Jo raskere du tar kontakt jo bedre er det for din del. Før uke 8 kan du ta medikamentel abort, altså med tabeletter og det er bedre enn utskrapning i narkose. Lykk til! Det sies at så og si alle kan bli gravide igjen etter en abort. Snakk med legen din så får du alle svarene du lurer på.
Snuppa! Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Snakk med fastlegen din, der ordner dere med time hos sykehuset. Alle kan stort sett bli gravid igjen, faktisk er du veldig fruktbar like etter en abort, så det må du passe på. Ellers vil jeg råde deg til å tenke nøye igjennom valget ditt. Jeg har og vært igjennom alt det der. Klem til deg!
meg tjohei Skrevet 14. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2009 takker for svar. snakket med riksholspitalet, der kan man ikke komme før det har gått 7 uker? pga fosterets str. Det er jo helt sinnsykt og skal gå og vente på noe sånt! flere som har erfart dette, eller er det ulike rutiner fra sykehus til sykehus?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Det er nok ulikt ja... ring fastlegen din i morgen så får du hvertfall time der på dagen, så ser du hva dem sier
Gjest Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Det er nok ulike rutiner. Høre med Ullevål eller Ahus kanskje?
Gemini7 Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Jeg tok kirurgisk abort for noen år siden (utskrapning) på Ullevål, og da var det slik at man måtte ha kommet et visst antall uker på vei ja. Husker det var en fryktelig tung periode, den ventetiden.. Nå kan man jo få abort fremprovosert av tabletter og jeg vil jo da tro at det ikke spiller noen rolle hvor langt man er på vei. Men trinn 1 er ihvertfall å ringe fastlegen og forklare problemet, så får du fort time. klem til deg midt oppi alt dette, vet hvordan det føles
Mamma`n til turbo Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Grunnen til at du må være min. 7 uker på Rikshospitalet er fordi de kun foretar kirurgisk utskapning der. De andre har tilbud om abort fremprovosert av tabletter og denne kan foretas før uke 7. Du kan ta direkte kontakt med sykehusene selv, ingen grunn til å gå gjennom fastlegen din.
Popsipus Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Tror det er ganske vanlig å måtte vente til fosteret er en viss størrelse.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Det tror jeg bare er ved utskrapning. Hvis man skal ha medisiner i stedet er det ikke et problem. I hvert fall fikk ei jeg kjenner som sannsynligvis blei gravid utafor livmora (hadde hormonspiral og ble gravid) tatt abort i uke 6. Enten var det Bærum eller så var det Ullevål, så det er bare å ringe rundt og høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå