<3lovebaby<3 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Har tenkt å ha kyllingfilè til middag i dag, men lyst på noen nye ideer til tilbreding:) Noen tips?
AussieAnette Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 JA, det har jeg.. da blir den ordentlig saftig og god.. Tin kyllingfileen, krydre med det du måtte ønske. jeg bruker basillikum og piffikrydder på begge sider på min. Så tar du aluminiumsfolie.. en god bit og bretter inn på kantene.. slik at det blir som en liten båt. Så legges den krydrede kyllingfileen oppi denne båten. Legg en smørklatt oppi der, eller litt olje. Så legger du den på et brett inni stekeovnen i 25- 30 minutter på 225 grader. Følg litt med på den mot slutten. Står den for lenge blir den ikke så mør og god. Dette gjør at den blir sykt mør og saftig, også slipper du oppvask. Aluminiumsbåten kastes bare rett i søpla etterpå.. Så har jeg ris og bernaisesaus til ..
AussieAnette Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 JA, det har jeg.. da blir den ordentlig saftig og god.. Tin kyllingfileen, krydre med det du måtte ønske. jeg bruker basillikum og piffikrydder på begge sider på min. Så tar du aluminiumsfolie.. en god bit og bretter inn på kantene.. slik at det blir som en liten båt. Så legges den krydrede kyllingfileen oppi denne båten. Legg en smørklatt oppi der, eller litt olje. Så legger du den på et brett inni stekeovnen i 25- 30 minutter på 225 grader. Følg litt med på den mot slutten. Står den for lenge blir den ikke så mør og god. Dette gjør at den blir sykt mør og saftig, også slipper du oppvask. Aluminiumsbåten kastes bare rett i søpla etterpå.. Så har jeg ris og bernaisesaus til ..
Lillemor&Gutta Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Må si namm namm til hun over her Mitt tips er å dele kyllingen på langs (ikke helt i gjennom) brette di utover å ha litt hvitost og vanlig påleggskinke inni, brett di tilbake (eventuellt sett en tannpirker for å holde i gjen) og stek på helt vanlig måte. Skikkeli snadder =)
Blomstersara Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Mariner i appelsinsaft og chilli, eller mariner i honning og krydre etter din smak. De blir saftige og appelsinen tilfører også noe syrlighet... Mmmm, blir helt sulten her... :-)
Betti spaghetti Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Godt med grillkrydder på, litt pepper og litt salt, legg et par skiver god ost over, f eks Norwegia eller Jarlsberg, også bake de i ovnen i ildfast form. Kjempegødt!
Nr 2 i magen:) Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Skjær over på midten, men ikke helt gjennom så det blir to biter. Ha kryddersmør eller annen type smørost, hvitløk og masse soltørkede tomater inni. Så legger du halvdelen tilbake og surrer bacon rundt kyllingen. stekes i ovnen på 200 grader. Jeg har potetbåtskiver i olje og havsalt som også gjør seg selv i ovnen + gresk salat til:) veldig godt!!!!! De blir utrolig saftige og gode:) Ellers er det godt med pesto inni kyllingen:)
mamman til to gutter Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Vanskelig å vite om ideene man kommer med er nye, men jeg har noen forslag som vi syns er gode hvertfall. En god variant av wok: http://www.egg.no/Recipe.aspx?artid=11457&bgstyle=&mnu1id=&mnu2id=&mnu3id= En annen er å skjære kyllingfileten halveis over (jeg løfter opp den lille fliken som er løs og begynner å skjære under den og motsatt vei) og fylle den med philadelphiaost (jeg pleier å bruke enten en med urter eller naturell og jeg innbiler meg at ikke light blir så godt når det blir varmet, så jeg bruker alltid en som ikke er light) blandet med hvitløk og urter, jeg pleier å bruke basilikum, og gjerne litt salt og pepper. Så bretter jeg den delen jeg har skjært løs over og så den lille "fliken" over der igjen og så tar jeg en skinkebit rundt for å hjelpe til å holde fyllet inni kyllingen. Bacon er sikkert også godt å ha rundt, men det syns ikke jeg er så godt, så derfor bruker jeg ikke det. Serverer med en salat, tzatziki og foccacia eller hvitløksbaguetter til. Eller så er en enkel god rett Tikka Masala fra Toro, den pakken som inneholder ris, kokosmelk, marinade og saus. Selv 2åringen her elsker den og det er veldig godt med nanbrød til.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Skjer i strimler (eller stek hele om du foretrekker det, jeg liker å skjære vekk noe av det jeg finner i kyllingfilleen og strimler derfor alltid) Stek kyllingen enten i panne dersom strimler, i ovnen dersom hele. Kok jasminris, lag hjemmelagd kyllingsaus: 3 dl vann, 1-1/2 dl matfløte, 2 SS maisenna, 1 TS sennep(fra glass), 2 SS KINESISK soyasaus(kikkoman blir for mild) og 1 terning maggi hønsebuljong. Kok grønnsaker eller lag en bolle frisk salat til. SNADDERMAT!
<3lovebaby<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2009 I dag ble det AussieAnette Fødeklar sitt kylling-tips og det ble bare knall godt, anbefales på det sterkeste! Ungene syntes også kyllingen ble kjempegod:) Tusen takk for alle andre tips også, skal prøve de også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå