Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Og at noen kan bruke ubehandlet ull med silke i?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg har aldri hørt det før og kommer ikke til å prøve på sønnen min. Men det er sikkert noen barn med atopisk eksem som ikke reagerer på å bruke ull.
Agehya Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Har eksemunger, og de bruker ull. Måtte prøve meg litt fram, men fant til slutt merker som fungerer for de. De toler best europris sitt merionsett faktisk, men tom og trine går også. Cubus og de andre kjedene styrer jeg langt unna. Det gjelder også de ullklærne med bomull inni. Har aldri hatt så kalde unger som når jeg prøved de.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Sønnen min har atopisk eksem, og går i ull hele vinterhalvåret. Janus, Tom og Trine, Devold, Cubus (som jeg heller ikke er spesielt fornøyd med, og ikke kommer til å kjøpe igjen) Han reagerer ikke på klær i det hele tatt, hverken når han har utbrudd eller når huden er fin. Slår så langt jeg vet kun ut på noen matvarer.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Hverken jeg (som også har atopisk eksem) eller ungene kan bruke noe som helst av ull. Men vi har ikke bare eksem som klør da, vi er også allergiske mot ull. Har hatt sånn utvidet allergitest på hele ryggen, og slo skikkelig ut på ull. Kan ikke ha noen form for ull, lammeull, eller kremer/produkter med fårefett i (det er en del kremer som har fårefett som bindemiddel, f.eks Spenol).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå