Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg får ikke stemt fordi vi har flytta og da må tilbake dit hvor vi bodde før ( og det er ganske langt så det gidder jeg ikke). Ikke visste jeg at hvis man forhåndsstemte så kunne man gjøre det hvor som helst, for da hadde jeg sikkert stemt! Er lei av dette valget ass..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Om du har fulgt så mye med at du er lei av valget så synes jeg det er merkelig at du ikke har fått med deg at du kunne forhåndsstemme.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 jeg skal heller ikke stemme. Rett å slett for jeg syns hele gjengen på stortinget oppfører seg som en gjeng med 5 åringer. Syns ikke det ene partiet fortjener det mer enn andre. Idioter hele gjengen.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Jeg har ikke bestemt meg ennå. Er jo så mye å ta hensyn til. Stemmer jeg det partiet kan bedriften svigermor jobber i risikere å bli lagt ned. Stemmer jeg et annent parti kan det gå utover samboeren min si jobbfremtid. Syns dette er vanskelig Jeg syns det blir feil å bare stemme på grunnlag av hva som passer MEG best. Vil jo at flest mulige i samfunnet skal dra nytte av dette valget, ikke bare meg.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Da må du stemme blankt for å vise ditt synspunkt. Når du bare lar være å stemme viser du bare at du er helt fornøyd med det resten av befolkningen måtte bestemme.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg må da vel ingen verdens ting!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 De som ikke stemmer bør hvertfall ikke klage over ting her i landet.....dere har hvertfall ikke prøvd å endre på ting!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 HVis hele gjengen på Stortinger er dioter, hva er du?? Nei, bedre å sitte å klage enn å gjøre noe med det.. For et passivt offerliv...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Jeg er sjuk så jeg gidder ikke å stemme
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 De som kvalifiserer som idioter, er de som ikke gidder å engasjere seg og som ikke stemmer !!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Du vet at du herved har fraskrevet deg enhver rett til å klage på noe som helst i samfunnet de neste fire årene?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Neida, men da vil vi heller ikke høre noe om manglende barnehageplasser, priser for SFO, dårlige veier og helsestell osv... Du har sagt fra deg retten til å mene noe om dette de neste fire ned årene.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Stem Høyre de er for de store og de mindre bedriftene.Din stemme teller -de er anbefalt av de fleste samfunnsøkonomer ,så er du opptatt av helhetlig tankegang er HØYRE ditt parti og det beste for landet. Vi har sett at de rødgrønne skuffet,ikke skuff oss du og.-Din stemme er viktig - Godt valg
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Ja er helt enig. STEM BLÅTT Vi trenger en forandring i politikken. De gamle trenger sykehjemsplasser og respekt, De som står i helsekø trenger sykehusplass Voldtektforbrytere må ikke slippes løs etter 1år,vi må satse på øket politi og bedre straffer. Vanlige borgere må ikke bli skattet bort-øk toppskatt til 500 000 Sats på mindre og mellomstore bedrifter det er de som står for utviklingen av Norge. Er du lei av valget så still nå opp til valg å gjør en forandring for de som trenger det- vi er lei løftebrudd fra rødgrønnt. Bruk stemmeretten- stem blått
Himmel og hav Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Faren med at vi har det så godt som vi har det i her Norge er at vi begynner å tro at demokrati og velferd er en selvfølge. Å i det hele tatt tørre å si at "jeg gidder ikke stemme" eller "politikk er kjedelig" viser at man ikke har forstått at politikk handler om hvordan du skal ha det. Det handler om hvor dyr maten i butikken er, om skolen og barnehagen i nærmiljøet vil bestå, om bestemoren din får hjemmehjelp, om du får gratis lege og tannlege, om lensmannskontoret legges ned, om du får medisiner på blå resept osv. Det handler om ting som er nære oss, og det handler om Norges forhold til resten av verden. Som borger i et land hvor du er så heldig å få være med å bestemme så er det flaut å høre at folk ikke setter pris på stemmeretten sin, eller gidder å engasjere seg såpass at de gjør seg opp en mening og drar og stemmer.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Jeg har alltid stemt før av prinsipp. Synes jeg burde det med tanke på alle de kvinnene som kjempet for at vi skulle få stemmerett. Men i år stemmer jeg ikke. Grunnen er den at jeg har bodd i utlandet i fem år og ikke har peilig på norsk politikk lenger. Jeg skal ikke bo i Norge med det første heller, så det er ikke noe poeng å stemme, synes jeg.
Jahoo Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 kom dere ut og stem. Vis respekt for deres forfedre som har gitt oss demokrati og stemmerett!!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Hva slags forbilde vil dere egentlig være for deres bran.. "Jo sønn", du skjønner, mamma er ikke så veldig interessert i politikk og sånn hun.. Liker best å se på såpeopera på TV og kommentere hvor feit Erna er.. Ærlig talt.. Voks opp!!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Tja, de borgerlige hadde jo makten gane mange år før 2005, da... Sykehjemsplassene var vel ganske lange, da også? Og soningskøene er jo redusert betraktelig den siste perioden, innslaget for toppskatt er økt betraktelig osv. Så de samme argumentene du bruker kan brukes for å stemme rødt også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå