Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Har slitt med treg mage etter at jeg ble gravid, og i forrige uke var jeg så godt som forstoppet. Er nå 24 uker og har de siste 4 dagene hatt tydelig ubehag ved endetarmsåpningen som gradvis har blitt verre. I går kveld var det så vondt at jeg knapt greide å sette meg, så tok et speil og studerte der bak. Har en "blemme" på ca 1 cm i diameter som stikker ut av åpningen. Jeg greier å trykke den inn, men den kommer ut igjen like fort. I natt har jeg våknet hver gang jeg har snudd på meg, fordi det gjorde vondt. Det gjør vondt å sitte og vondt å gå. Har siden i går forsøkt å smøre med salve, men er det noen som har andre, bedre tips...? Synes at når jeg leser om dette på nettet står det stort sett at det ikke gir ubehag og derfor ikke er noe stort problem. Vet det er en kronisk sak, men er det håp om at jeg får dette "vekk" igjen, eller må jeg regne med å plages med dette hele resten av svangerskapet og etter fødselen?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Neida, det kan fint bli borte =) Men prøv å hold en isbit på littegran, det hjalp for meg, sånn at smerten ble borte en stund =) Også får du kjøpt salver på apoteket uten resept
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Hvis den er blitt hard, ikke lar seg dytte på plass og er svært vond, nytter det ikke lenger med salve. Salven gjør at blodet i hemoroiden ikke levrer seg, men dersom det allerede har levret seg så er den hard og vond. Jeg slet med en sånn for ca halvannen uke siden. Endte opp på legevakten da det var kjempevoondt å baåde, sitte, gå, ligge, gå på do osv. Fikk komme ned på en akutt poliklinikk der en lege rett og slett skar hull på den og fikk ut den blodklumpen! Etterpå var det litt ømt, men ikke i nærheten av så vondt som det hadde vært, og nå kjenner jeg omtrent ingen ting. Det er litt av den igjen fortsatt, men ikke noe som gjør vondt. Fikk selvsagt bedøvelse før legen snittet da, det hele tok ca 10 minutter fra jeg kom inn til jeg gikk ut uten vond hemoroide. Anbefales dersom du får så vondt at du ikke holder det ut!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 huff det er smertefullt ja ,men som nevn her et sted hold en isbit der en stund å prøv å dytt den inn .spis mye fiber og kok svisker og drikk vannet det hjelper Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå