mammantilde2vakreste<3 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Var på ul for en mnd siden, og da fikk vi se mellom bena. Der skulle pungen vært sa jm, og vi så at det ble jente. Alt så ut til å være i skjønneste orden heldigvis;) men nå har det seg sånn at det har blitt noen innkjøp, og bilstol står som neste på listen. Har så lyst på ett bilsete med rosa på i og med at vi må kjøpe. Solgte det forrige etter at gutten vår gikk over til større sete. Med det jeg altså vil frem til er: Har dere fått vite kjønn på ul, for så å få den overraskelsen å få ett annet kjønn enn det jm mente det var?! Leste om det i nyeste Gravid, at ett par fikk vite at de skulle få en jente, og når fødselen var overstått, så ble det en gutt... Skjønner jo att en ikke kan vite det 100%, men når man ser mellom bena på babyen, og det ser ut som jente så er det vel rart om det kommer en gutt?! Kjønnet spiller ingen rolle, men syns det er greitt å få forberededt seg litt. Ser nok litt komisk ut, om jeg kommer ut fra sykehuset med en liten gutt i rosa sete;) hehe
b77h Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 har et søskenbarn som hadde to viltre gutter fra før, og fikk vite det var en jente på vei. Overraskelsen var stor når den tredje gutten ble født, hehe... Så ting kan vel ikke alltid tydes helt på en UL - men det er jo ikke krise om dere skulle ha noe rosa da... Må vel bare ta den sjansen ;-)
snikksnakk Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 På ultralyd i uke 16+5 (den ordinære på Rikshospitalet) fikk vi beskjed om at det nok var en gutt. Hun sjekket ikke underlivet særlig nøye fordi hodeomkrets til nurket tilsa at vi kom litt for tidlig og dermed fikk vi beskjed om å komme tilbake etter tre uker for ny kontroll. På den neste ultralyden (i uke 20) ble bebisen sjekket veldig nøye. Jordmor var veldig sikker på at det var ei jente! Vi ble jo skikkelig overaska siden forrige jordmor hadde sagt gutt. Jordmoren som mente jente sjekket veldig nøye - fra flere vinkler og vi kunne vel se at det var ei jente selv også. Vi velger å tro at det er ei jente men holder jo muligheten åpen for at det er gutt. Poenget mitt er vel hvis den som utfører utltralyden (jordmor eller lege) har 1) godt ultralydapparat 2) har lang erfaring i å ta ultralyd (slik som jordmødrene på de størres sykehusene har) 3) god nok tid til å lete etter kjønn og ikke minst 4) bebisen ligger plassert slik at det er faktisk er mulig å se kjønnet er sannsynligheten veldig stor for at kjønnet man får opplyst om er riktig. Historiene man hører om at "vi trodde vi ventet jente, men ut kom en med tut" tror jeg kan forklares av at en eller flere av de fire punktene ovenfor ikke var oppfylt
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Vi så tydelig selv forrige gang at det ble en jente, og det stemte. et vennepar av oss som skulle ha barn enmnd senere var på ordinær ul og to etter det,på alle tre ul ble det bekreftet at det var en jente. men ut kom en gutt, så han dro hjem fra sykehuset i rosa :-) men det gikk ikke mer enn ti dager så var alt jentetøyet byttet ut og han er den skjønnneste maskuline gutten idag:-)
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2009 Hehe;) Dette er jo bare bagateller;) Men ser det liksom for meg at evt gutten kommer ut til en veldig rosa hverdag;)
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2009 De 4 punktene der tilsier at det blir jente, men det blir spennende å se da;))
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2009 Vi og så at det blir jente. Hun var veldig rolig i magen, og vi fikk klare , fine bilder, men tar nok med noe nøytralt til sykehuset og i tilfelle vi får en overraskelse i januar. Da er han litt mer nøytral i klærne i ett rosa babysete:))) Hehe Jm hadde over 35 års erfaring og er overjordmor, så jeg regner med att det kommer ei jente. Skal inn på extra ul i uke 33 , så da får vi evt høre om vi må legge ut noen nye klær på Finn.no:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 jeg sitter også med de samme tankene Januarbeibi2010. så jeg har bestemt meg for å drøye innkjøpene til etter jeg har vært på 3D. har lest litt på nettet om det å bestemme kjønn på ultrayd å i en amerikansk undersøkelse viser det seg at jenter ikke kan bestemmes med mer enn 82% sikkerhet gutter med 96% men 3D så er det mye bedre treffsikkerhet... litt kjipt å dra hjem med en gutt i rosa å ei jente i blått selv sa de at jeg venta jente men ble frarådet å kjøpe alt rosa.... dette da det hendte de tok feil å dette var en overlege... er ihvertfall gla han var ærlig
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Jeg var på 4 ultralyder forrige gang. 3 2D ultralyder på sykehuset og 1 3D. På samtlige 2D ultralyder fikk vi vite at dette var ei jente, her er kjønnslepper, 3 streker, osv. Men så kom vi på 3D og fikk beskjed om at vi ventet gutt, og vi så selv at dette var en gutt, altså, noe vi ikke kunne påstå vi så om "jenta" dem påsto var inni der. Så vi trodde på 3D ultralyden, og det var den som stemte
veldig fødeklar Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Vi har vært på to ul hos samme jordmor begge gangene, har to gutter fra før og da har det vært enkelt å se at d var gutt. Denne gangen mener jordmor at det blir ei jente, har selv hatt en veldig jentefølelse, men tørr nok ikke tro det før vi har vært på ul 13.okotber. Gleder meg veldig til den, nesten mer enn til de andre to. Hvis det da også viser seg å være jente så må jeg vel nesten tro det.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Det skjer nok at de tar feil ja. Har forstått det slik at de oftere tar feil og sier jente når det egentlig er en gutt. Hadde noen innom på babybutikken for noen uker siden som hadde fått beskjed av JM om at hun var over 90% sikker på at det ble jente, men ut kom en gutt.. De hadde heldigvis kjøpt mest kjønnsnøytrale klær.. Hva med en rød bilstol da? De er jo kjempetøffe (skal ha det selv) og blir ikke "feil" selv om det skulle bli en gutt..
b77h Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Åj, ble litt usikker jeg også nå når jeg leste om HøneMamman har huleboer .... Vi fikk også vist kjønnslepper på UL, og gynekologen var ikke i tvil om at det var en jente... Men det kan altså misforstås, forstår jeg... Også jeg som tenkte det ville bli litt enklere å handle inn klær nå, hehe. Har så langt bare kjøpt i beige (naturull ol), men kan jo være kjekt å variere det litt da! Men kjøpte tidlig en liten lyseblå genser i A-fasong som fint kan brukes til både gutt og jente. Har uansett ingen planer om å kjøre 100% rosa eller blått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå