Gå til innhold

noen spørsmål ang.svineinfluensaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til lillemor er det nå 4-5 stykker som er hjemme med feber.

Lillemor har ganske høy feber og litt hoven i halsen.

I følge barnehagen har de ikke fått tilbake melding av noen om svineinfluensa,men som jeg hører blir det ikke tatt tester lenger.

Kontakter man lege eller ikke..skal jeg bare se an formen og holde henne hjemme i 7 dager uansett eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg ville sett an formen og sett hvor raskt feberen går over. Hvis den kun varer 1-2dager, så er det mest sannsynlig ikke svineinfluensa og jeg ville sendt henne tilbake i barnehagen når almenntilstanden er god og hun har hatt en feberfri dag. Hvis feberen varer lengre og hun virker veldig dårlig, så hadde jeg holdt henne hjemme i en uke.

Eller så kan du jo ringe legen og høre hva han/hun sier:-)

Skrevet

Vi hadde en feberrunde i helga med minste. Dro til legen på andre sykedagen, da feberen var ganske høy.

I forhold til svineinfluensa skal man ta det ganske med ro, da de som blir syke blir det i løpet av de første to dagene. Eskalerer det IKKE, er det ikke svineinfluensa, sa han. Derfor ingen grunn til å bli hjemme i syv dager om allmenntilstand er god, og feberen forsvinner.

Skrevet

Takk for svar.

Da ser jeg det an...

Hun er veldig slapp nå ihvrtfall,orket ikke se på tv engang.

Hun har nå også klaget på hodepine.

Skrevet

Ikke helt riktig hva som blir skrevet over her. Datteren min hadde feber i ikke mer enn et døgn, og hun fikk påvist svineinfluensa. Det samme var mitt tilfelle.

Etter et par dager var vi i fin form igjen, men med tanke på andre må man holde seg hjemme. Særlig med tanke på at man kan smitte de som har dårligere forutsetninger for å takle eventuell influensa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...