Gå til innhold

ja dette lover jo bra må jeg si..... =S

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag Kom kvalmen (brått kom grufulle minner fra Hyperemesis i forrige svangerskap frem ) men da begynte den i allefall i Uke 7.. Nå er Jeg 4+1, testet positivt i går... måtte kaste meg over doskåla til morran ..:( jaja, det er sååå verdt det, men uff.... sitter å jobb og føler meg lysegrønn... tatt en postafen nå så får håpe det gir seg... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hørt om Hyperemesis før... så hva er det? Håper du blir bedre, føler med deg, er skikkelig kvalm selv, er snart 12 uker på vei, så håper det gir seg. Får plutselig brekninger, selv om jeg ikke er kvalm på forhånd. En kveld her nylig hadde jeg sånn halsbrann at jeg kasta opp, utrolig ekkelt! Men vi får bare trøste oss med at vi får en kjempegevinst når man har "pint" seg gjennom 9 mnd :)

Skrevet

Hei =) Hyperemesis er Ekstrem svangerskapskvalme, for meg betydde det at hvis jeg spydde bare 30 ganger i løpet av en dag var det en bra dag... spydde i et kjør, og ga seg jo ikke etter tolv uker heller, men så smått etter 18 :S men man overlever det også, selv om det faktisk var infarkter i morkaka pga det, og tulla var bittelita selv om ho kom på termin dagen.. Uff, føler så veldig med deg..:( grusomt og være sånn :( halsbrann også ja, minnene strømmer på her... men når nærmer du deg jo de magiske tolv så da satser vi på at det slipper taket... :) åja, som du sier med kjempegevinst etter 9 mnd, gir meg motivasjon til og spy i 9 mnd enda en gang :) Lykke til videre i svangerskapet, og over til andre tri snart:) gleder emg til og følge etter :)

Skrevet

Dette var faktisk oppløftende å lese. At om man kaster opp hver eneste dag, jevnt over hele dagen, så går det bra likevel. Kroppen verker når man går inn i den 7. uke med oppkast. Er 10+2, så er dette jeg forbinner med svangerskap (hittil).

Vises det på morkaka altså, om man kaster opp hele tiden? Får håpe jeg ikke skader små'n da. Når man er så sliten i kroppen at man bare ligger og surver, så er det helt utrolig at det ikke går galt. Enda i "faresonen", men hadde trodd det skulle skjedd noe for lenge siden slik jeg forer den doskåla med ihjeltygd mat. Utrolig hva man venner seg til også.

Skrevet

Hei frøkenmilla. Uff, får utroig vondt av deg, vet så godt hvor liten man føler seg uten et fnugg av energi, Jeg har aldri hatt et mer intimt forhold til vaskebøtta en under svamgerskapet.. men det går over, selv om det virker som det aldri gjør det når man ligger der.. gikk veldig bra, har verdens herligste tulle på 22 mnd i dag, og hun er så verdt det :) Fikk to store infarkter i morkaka ja, noe som igjen tilsier at babyen får mindre og mindre næring, så er jo ikke helt bra, hu veide 2980 ved termin og de estimerte henne til rundt 4 kg flere ganger i ukene før..=S men det går, bare krev tett oppfølging hvis du går ned mye =) Lykke til, håååper det gir seg for deg snart :)

Skrevet

Uff, dette låter veldig kjent for meg og... Utrolig hvor dårlig det er mulig å føle seg, særlig når man har hele hormon-balletten å forholde seg til i tillegg... Jeg kasta opp mellom 20 og 40 ganger i døgnet med min første, og det varte dessverre frem til etter uke 20. Gikk ned ca 10 kilo og følte meg forferdelig. Fikk ikke synlig gravidmage før etter uke 30, enda jeg var slank til å begynne med...

Den gode nyheten er i allefall at tulla kom på termindagen, veide 3,4 kilo og morkaka var helt fin!!! Jeg fikk heller ingen ekstra oppfølging under svangerskapet pga dette. Det eneste som hjalp for meg var store mengder te kokt på ingefærrot (dette kan jeg forsatt ikke lufkte engang per i dag fordi jeg drakk sp mye av det under svangerskapet)

Lykke til!

Skrevet

C&B, takk for svar! Håper virkelig du blir bedre snart, dette hørtes helt forferdelig ut.. hver gang halsbrannen kommer, skal jeg tenke på deg, for du har det 1000 ganger verre enn meg... masse lykke til, dette går heldigvis over! :)

Skrevet

uff for noen minner jeg får når jeg leser alt dette. Jeg fikk svangerskapanoreksi., Jeg bare kasta opp alt jeg dytta inn jeg.. Endte med at jeg havna på sykehuset og fikk beskjed om hvis jeg ikke fikk inntak av mat snart ville jeg miste ungen. Men jeg sitter her i dag med verdens mest rampete klump på 2 år=) Og han var heller ikke liten ved fødsel. 51 lang og veide 4126 g.....Riktig nok fra 6 mnd la jeg på meg 35 kg..hahaha......lykke til... Virker ikke som kvalmen min skal begynne eller komme riktig ennå, men bekkenet driver meg til vannvidd.. Har så smerter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...