Gå til innhold

Snufs, 10 dager over tiden... er bare så lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll til torsdag og kjennes ut som en vanvittig evighet til. Dagene er så lange og klarer ikke glede meg over noe akkuratt nå enda så mye jeg prøver. Ringte sykehuset for å høre om jeg kunne komme på en ekstra sjekk for å se om alt var i orden, men det var overhode ikke aktuelt. Jeg måtte da skjønne at de ikke kunne ta inn alle som ringte og bare ønsket seg en ekstra sjekk. Greit de har det travelt, men dama var så utrivelig at hun knuste resten av denne formiddagen iallefall. Kunne jo PRØVD å være i det minste litt hyggelig. Trodde folk i slike jobber visst noe om hormonelle damer og hvor lett det er å bli lei seg 10 dager på overtid. Føler meg bare som en idiot som gadd å ringe.

Nå kjennes til å med sparkene i magen bare plagsomme, ønsker ikke å kjenne noe bare for å påminne meg om at den store magen fremdeles er der. Vil ikke føde noen unge lenger, og iallefall ikke reise inn til den kjærringa på sykehuset som er på vakt nå. Godt jeg er alene hjemme sånn som jeg griner idag iallefall. Jeg som overhodet ikke var lei før termin dukket opp, så kjennes det ut som om verden har ramla i hue på meg. Trudde jeg var litt fornuftig i utgangspunktet, men neida.

Bare dagens klage fra meg, så slipper jeg å plage de jeg har rundt meg hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag og gråt i vei du;) Bare godt å få det ut av og til. Krysser fingrene for at den lille inni der finner ut at mammaen har ventet lenge nok snart og velger å komme ut;)

Skrevet

Forstår deg godt - men prøv å holde motet oppe! Det MÅ jo skje noe snart nå! Med første barnet hadde jeg termin 31. august - og fødte 16. september... Så jeg kjenner følelsen av å gå på overtid og ikke tro at det faktisk kommer til å skje noe i det hele tatt!!!

Nå har jeg 11 dager igjen til min termin og jeg har begynt å forberede meg på overtid... men tar modningsakupunktur og drikker bringebærbladte... For sikkerhets skyld!!!

LYKKE, LYKKE til - MASSE!!!!!

Skrevet

Huff, det er ikke på noen måte en god følelse å møte på sånne hespetrær. Hun kunne ordlagt seg på en bedre måte synes jeg. Ikke føl deg dum fordi du etterspurte kontroll. Men når du uansett ikke fikk komme, bør du glede deg over at den nydelige lille babyen din gir deg tegn på at alt er bra via bevegelsene/sparkene. Da trenger du i alle fall ikke bekymre deg for at det ikke er liv. Jeg skjønner godt at du føler deg helt uttafor og at alt er grått og tungt når du går og venter og det føles forgjeves...

Du er helt sikkert fornuftig, men akkurat nå er du mest lei deg. Prøv å tenke litt positivt, at du i løpet av få dager eller timer vil ha en nydelig liten baby i armene. Det at du er utolmodig betyr bare at du er veldig klar til fødsel.

Havner jeg selv i slik situasjon som deg, vil jeg helt sikkert føle det samme som deg. Jeg krysser fingrene for deg.

*Trøsteklem*

Skrevet

Huffameg, føler med deg og forstår at du er lei nå. Går du til jm? I så fall så kan du kanskje ringe henne og høre om en ekstra sjekk eller om så bare en liten prat på tlf. De er vanligvis veldig hyggelige og flinke til å motivere.

Syns hun der hurpa du traff på tlf var lite profesjonell. Hun har vel en dårlig dag på jobben, men det skal da ikke gå ut over deg!

Kan ikke si annet enn prøv å hold ut, snart er du ferdig uansett, bare litt til. Syt, klag og gråt, det gjør ingenting, det har du lov til nå!!

Skrevet

Uff sann. Det er fullt forståelig at du er LEI når du er over termin. Håper inderlig jeg slipper å gå over.. Det er nok ikke alle damene i telefonen på sykehuset som burde hatt den jobben de har. Jeg har også "møtt på" en dame i telefonen på fødeavdelingen min som jeg rett og slett ble så sur på (var jo forvirra i utgangspunktet da jeg hadde noe jeg lurte på) at jeg slo av samtalen uten å bli ordentlig ferdig med den. Jeg er enig i at de burde vise noe mer forståelse for gravide damer.. Håper du får føde snart da i det minste=) *trøsteklem fra meg*

Skrevet

uff.. føler virkelig med deg!

Krysser fingrene for at fødselen starter av seg selv mens du går og venter på neste kontroll!!!!

Fysj for ei kjærring du traff på i tlf!!! Får håpe på at du slipper unna sånne sure kjærringer under og etter fødselen!! :)

Skrevet

kjenner følelsen! i dag er jeg fem dager over, ringte føden i går fordi jeg også ville sjekke at alt var i orden. var helt utafor hele dagen og gråt for alt og alle.. og følte at nå har ikke MOR det bra... fikk snakke med en kjempesøt dame. du må rett og slett ha hatt uflaks med hun som tok tlf din! jeg fikk spørsmål om jeg var så sliten at jeg ville ha keisertsnitt til og med :) jeg sa nei, jeg er ikke så desperat, da kunne jeg hvertfall komme inn og prate litt, så kunne de tøye meg hvis jeg ville, se hvor moden jeg var osv.. og skulle jeg bli mer desperat så kunne de sette meg i gang før 14 dager var gått selv om de ikke anbefalte det grunnet mer intenst fødselsforløp.. jeg tok en tur på føden, og bare det å få pratet litt og sjekket at alt var ok, hjalp skikkelig! nå kan jeg holde ut noen dager til.. ring igjen du, det hadde jeg gjort! hos meg var det ikke no modent, ikke no vits å tøye å bøye, ble mest sannsynlig bare maserier av det..

Skrevet

Nei, vettu hva! Ikke godta det svaret. Ring tilbake etter vaktskiftet, og spør en gang til!

Det å gå såpass over termin er en kjent belastning. Du trenger ikke å snakke med premenstruelle jordmødre på telefonen i tillegg!

Krysser fingerne - lykke til!

Skrevet

Uff, stakkar deg! Dette skal ikke være enkelt tydeligvis. Jeg hadde nok følt det på akkurat samme måte som deg, og vet hvor godt det er å få grått ut frustrasjonen! Hadde en liten utblåsning i form av gråt til samboeren i går natt, knakk liksom litt sammen. Enda jeg har 7 dager igjenn til termindagen ;p, så skjønner deg veldig godt. Men du skal se at snart er det over ;) Og premien er visstnok ubeskrivelig stor! ;) Prøv så godt du kan å ikke la "slurva" på tlf ødelegge helt for deg nå, hun er ikke verd tårene dine! Stor trøsteklem, og du skal se at dette ender nok bra til slutt :)

Skrevet

Hei du:) Jeg føler med deg!

Jeg hadde det akkurat som deg i forrige svangerskap... Følte at alt bare var motgang og dagene over termindato gikk og gikk... Men plutselig ut av det blå på den 11 dagen over kom babyen min og da var ALT glemt:))

Tro meg babyen din kommer snart og du blir verdens lykkeligste mamma:) Men jeg skjønner deg godt, bare gråt - er godt det også innimellom...

Lykke til =) Trøsteklem herfra!

Skrevet

føler med deg! jeg opplevde det samme selv med ei jm på sykehuset, og siden har jeg ikke ringt, i dag ringte mammaen min for meg fordi jeg ikke har kjente spark fra den lille og jeg ville ikke være en byrde for sykehuset, som jeg fikk klar beskjed om at jeg var sist jeg ringte, men fikk en bedre opplevelse nå..

Men selv er jeg 4dager over og jeg er sliten, lei meg, og jeg er drit lei kroppen min og i det hele tatt! tenker bare hvor er det positive i dette, sparker i stykker ribbeina min, strekkmerker i fleng og jeg har så liten selvtillit nå så det halve kunne vært nok, og jeg gruer meg litt vis jeg må bli satt i gang. Men så får jeg jo lille gull etterhvert, det er jo fint, MEN har litt problemer med og glede meg til det nå som ting er som det er. På ctg i dag så viste det null kynner, null rier, null alt sammen og det var ikke noe sånn kjempe oppløfter på dagen igrunn:( Men fikk sitte og høre på hjertelyden på mitt lille gull i en halv time da:)

Ops, ble litt syting fra min side også dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...