Miss Jackson Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg kan alt for lite om dette, så jeg trenger litt rådgivning her. Mine tanker: *Det er viktig for meg at kontantstøtten opprettholdes *Jeg vil ikke at vi skal tvinges til å gi far mer permisjon (dette bør vel alle kunne få velge selv, alt etter egen situasjon). *Jeg syns ikke vi trenger mer påtvunget kristendom i skoler osv. Heller mindre. Dette er også noe jeg syns folk skal bestemme selv. *Oljeboring syns jeg bør skje ute i havet, ikke på nordlagskysten *Vil ikke avskaffe ulven. Bevar ulvastammen i norge *Jeg syns vi har evig nok flyktninger. F eks 6 ganger mer enn DK. De pengene vil jeg heller sett brukt på barn som trenger fosterhjem og ikke har det bra hjemme, samt eldre og syke. *Bevilge mer penger til helsevesenet og korte sykehuskøer. Hva bør jeg stemme? Tenker egentlig litt på høyre, men vet som sagt for lite her. Hjelp? Og hvem er egentlig de rødgrønne og hvem er de blå da?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Skulle gjerne sett deg stemme de rødgrønne, men det er mulig Venstre passe best for deg utifra punktene dine ovenfor. Hadde du ikke hatt med punktet om ulvene, kunne også SP vært parti for deg.
Miss Jackson Skrevet 14. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2009 Ulvene er egentlig ikke så alt for viktig, men jeg syns det er fint om norge kan beholde litt av det mangfoldet vi har nå. Syns det blir for dumt dersom barskog, Ulv, Nordladskysten osv skal lide fordi vi tenker for mye økonomi i det hele. Jeg syns det er viktig å bevare litt natur også. Blir litt som i sangen: They paved Paradise, and put up a parking lot... Men dette er ikke utslagsgivende for meg da. Og hvem er de rødgrønne? Mannen min mener Høyre, men passer ikke det egentlig så godt etter de punktene jeg har nevnt?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 De rødgrønne er jo Ap, Sp eller SV, men siden du vil frede kontanstøtten, er ikke SV eller AP et parti for deg. SP (senterpartiet) derimot, er for å beholde kontatnstøtten, i alle fall til de som faktisk er hjemme med sitt barn. Men SP er minst for å bevare ulvestammen i Norge. Du høres ut som typisk sentrums-velger (dvs Venstre, Senterpartiet eller KRF). Jeg syns ikke du er opptatt av typisk Høyre ting som privatisering, kapitalisme osv.
Ronja&Odin Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 http://hoyre09.no/ her kan du jo lese litt om høyre siden du tenker på det:)
Neijasså... Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Synes godt at HI kan stemme Høyre, jeg! Høyre er ikke bare om privatisering og kapitalisme for den som måtte tro det, men det aller viktigste er frihet for enkeltindividet til å velge det som passer best for dem. F.eks. har Høyre tiltro til at voksne folk vet selv hva som passer for dem i en fødselspermisjon, og vil la folk velge selv hva slags fordeling man skal ha mellom far/mor. De rødgrønne vil at staten skal bestemme for deg. Ellers er Høyre opptatt av kunnskap, f.eks at vi skal få en skole der barna våre faktisk lærer noe (sitat: foreldrene skal ta seg av maten, lærerne skal ta seg av matten) og at alle, også flinke elever, skal få den oppfølging de trenger. Høyre vil også satse på forskning og legge til rette for utvikling i næringslivet. Ang. oljeboring så er Høyre åpen for at dette kan være en mulighet, _gitt at_ en grundig konsekvensutredning gjøres først. Dersom konsekvensutredningen viser at dette ikke er miljømessig tilrådelig vil Høyre ikke stemme for slik oljeutvinning. Les mer på www.hoyre09.no. Godt valg! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå