Gå til innhold

litt skummelt det her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå hopper jeg inn her til dere.. Det gir lissom en vekker på at det er ikke så kjempe lenge igjen med tanke på tiden jeg har bak meg..

Gleder meg sann til Lucas kommer... men gruer meg til fødselen... Ja jeg er en av de som har litt problemer med tanke på fødselen. Er førstegangsfødene ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til fremover det blir nok fint skal du se:)

Jeg er selv førstegangs, og nå har jeg gått 4dager over, gleder meg mer enn jeg gruer meg, for en blir lei på slutten og venter bare på at babyn skal komme:)

Skrevet

Du er ikke alene om å grue deg til fødsel. Jeg hadde skikkelig angst både før jeg ble gravid og i begynnelsen av svangerskapet. Nå har jeg ikke angst lenger, men gruer meg likevel. Alle sier at det er så fantastisk etterpå, men det er bare så kjipt at man må igjennom et svært "hinder" før man opplever det fantastiske. Hjelper ikke meg at det er så fantastisk etterpå, må uansett igjennom smertene først.

Men vi må vel klare det vi også, som de fleste andre :) Vi er ihvertfall ikke alene om dette :)

Skrevet

Tenk over dette jenter: Noen av oss går gjennom dette frivillig for tredje gang. Vel er jeg blond, men ikke sååå dum at jeg hadde gjort det hvis det hadde vært helt fryktelig. Jeg er ikke så glad i barn, liksom:)

Da hadde jo de fleste bare hatt ett barn, vet dere.

Ja, det er smerter forbundet med fødsel. Men jeg har brukket ankelen stygt en gang, og det er smerter langt forbi en fødsel, både da jeg brakk det, og daglig i mange mnd etterpå. I tillegg er det smerter til ingen nytte.

Fødselen gir på et vis positive smerter i den grad at du vet at du får en gave i andre enden. Min måte å takle disse smertene på er å la kroppen "flyte" med riene, på et vis. Jeg synker ned i en dypere underbevissthet, kjemper ikke imot smertene, men lar meg bare flyte i vei.

Veldig vanskelig å forklare, men for meg har dette funket hver gang.

Ønsker dere veldig lykke til, og håper og tror at dere ender med en positiv fødselsopplevelse, og etterhvert flere graviditeter,,,, ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...