Gå til innhold

Slanketråden 14.09.09 til 20.09.09

Anbefalte innlegg

Skrevet

NY UKE NYE MULIGHETER!!!!

Stå på jenter dette skal vi klare. Jeg kommer nok enten til å veie meg på torsdag eller vente til neste uke. Skal nemlig på en liten ferietur til helgen. Så min utfordring blir jo veldig denne lang helgen på reisefot da!!

Ha en flott og utfordrende uke. Spis sundt og trim..

Mine viktigste råd for uken:

1. Drikk mye vann

2. Spis små og regelmessige måltider. Minst 4-5 tildagen.

3. Trim/Aktivitet

4. Tenk langsiktig, sett deg mål og delmål

5. Planlegg uken med handling og mat

6. Unn deg noe godt på lørdag

7. Spis masse grønt og frukt

8. Prøv en ny ting/ny rett denne uken

9. Legg inn små aktivteter i de vanlige gjøremål

10. Gjør endringer du kan leve med

Det var mine råd til uka:) Noe jeg prøver å jobbe med selv. Skriv gjerne inn dine råd om du har lyst!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for fine råd :)

Mitt råd: Stå på! ikke gi opp om resultatene ikke kommer med en gang.

Skrevet

Det var fine råd, gla`jenta :) skal ta de med inn i uka.....

Men du må ikke glemme å kose deg på tur, det er lov å "skei" ut engang i mellom, vet du.... :)"

Skrevet

Mine råd etter egne erfaringer:

Spis de måltider du klarer gjennom dagen. Ikke tving i deg mat hvis du føler det byr kroppen i mot. Jeg personlig klarer skjeldent og aldri spise mer enn 3 måltider daglig, men spiser mer dersom jeg klarer det en dag.

Jeg stresser aldri kroppen med mat.

Bruk god tid på alle måltider. Da kjenner du når du er mett og spiser ikke mer enn det du trenger pr måltid.

Drikk ikke mer vann enn du trenger, du skal aldri være tørst er en huskeregel. Kroppen kan lagre vann dersom du får i deg for mye vann. Kroppen får i seg veske gjennom mat, melk osv ellers og og du trenger ikke pøse innpå 2 liter når du ikke trener. De dagene du trener trenger du ekstra veske, men også disse dagene er huskeregelen den samme...aldri være tørst.

Legg inn enkel trening i hverdagen der du kan. Gå til butikken, sykle til jobben, gå til bhg eller til venner på besøk.

Og sist men ikke minst, hold snopet til lørdagen.....og velg en liten skål framfor en stor når du skal forsyne deg med det søte. Bak kaken i en liten form framfor i en stor. Da blir andelen av det søte inntaket mindre ;)

Velg vann framfor saft til middagen i uken og saft (lett) eller Grete Rhoedes saft/iste i stedet for brus, de er knallgode i helgene.

Med disse enkle grepene har jeg siden februar gått ned 10 kilo og forkastet både buksestr 42 og 40 og vandrer nå rundt i 38 igjen....ahhh ;)

Jeg spiser den samme maten som jeg alltid har gjort, bare litt mindre mengder fordi jeg spiser saktere....og jeg nyter livet. Inntaket av det søte er nok den største endringen for min del :P

Skrevet

Min uke begynte med skikkelig utskeiing og hjemmelaget pizza isteden for kylling og salat. Men spiste ikke for masse, og spiste 1 knekkebrød mindre til kvelds.

Det gjelder bare å fortsette som vanlig idag!! =)

Jeg tror jeg skal veie meg på torsdag, pga skal ha folk på kvelden så da blir det sen middag og kanskje litt kos, er så dumt og veie seg på fredag da med så sen middag kvelden før.

Regner ikke med at vekta er på vei nedover enda uansett, siden det er normalt at det går en mnd + før det viser resultater når man begynner å trene samtidig som man legger om kosten.

Jeg skal måle meg neste uke eller uka etter. Jo lenger jeg venter, jo bedre er det.

Jeg sykler og har øket fra 20 til 30 min. Sykler 2 ganger til dagen når jeg får sjans og 1 gang til dagen ellers. Det går greit og jeg føler meg bedre etterpå.

Min råd til min uke er:

- drikk vann

- sykle og stå på

- kylling og salat

- ikke se på maten fordi om du får noe usunt, men spis i mindre mengder

Lykke til dere andre! =)

Skrevet

Jeg må bare legge til, at vi går ned selv om vi IKKE drikker vann.av egen erfaring.... JEG DRIKKER IKKE VANN!!!

Men det er viktig å få i seg nok kalorifritt drikke, men det må ikke være vann....

Hadde jeg måtte drikke vann, så har hele slankingen min gått "heden"...hehe:p

Skrevet

oi....nå ble jeg nyskjerrig :P

Jeg kunne aldri tenke meg et liv uten vann hehe....men jeg har fått dyttet i meg vann som tørstedrikk fra barnsben av.

hva drikker du i stedet??

Skrevet

Ja jeg drikker ikke vann for å spare på kalorier kontra annen drikke. Men synes det hjelper å drikke vann fordi jeg blir mer mett av det. Og for fordøyelsen. Magen min stopper fort opp hvis jeg får for lite væske i meg.

Brus drikker jeg også, pepsi max, men prøver og begrense meg. Det er jo veldig usundt både for helsa og tenner. I tilegg så ser jo barna at jeg drikker stadig brus og det gir jo dem ett inntrykk av at det er helt ok å drikke så mye brus man vil ha. Men når de har lagt seg om kveldene hender det jo ofte at det kommer brus i glasset. Et annet punkt er også at brus jo da koster mer enn vann.

Til mat drikker jeg juice og melk til brødmåltider. Til middag drikker jeg vann.

Skrevet

Jeg har også kutta drastisk ned på brus (pepsi max), fordi jeg faktisk helt av meg selv her en dag jeg hadde sykla hadde lyst på vann. Da merket jeg at vann var bedre enn pepsi max etter syklinga og som gla*jenta skriver så ble jeg mer mett, og det er godt! Da er jeg ikke så sulten når jeg skal spise og trenger mindre mat.

Jeg fortsetter med det og har gått over til vann til middag også. Det er som også gla*jenta skriver usunt for tenner, ikke bra at barna bare ser vi drikker brus og det er ganske dyrt, når vann er gratis.

Jeg drikker som regel litt brus når de er i bhg, når de har lagt seg, er hos faren og vi drikker også brus sammen, men i mindre mengder.

Når vi har helge frokost pleier jeg å drikke juice, og en sjelden gang sjokolademelk. Liker ikke ren melk.

Skrevet

eg har enda ikkje kjøpt vekt, men slanker meg for det :) så får eg ta vekta når eg får den.. fått skritteller nå, så er litt kjekkere å gå tur.

mine viktigeste råd er:

drikke mye

spise mer frukt/grønnsaker

ikke poteter eller pasta

trene så ofte så muligt.

ikke snarturer på butikken.

lykke til jenter! syns dere er flinke til å holde motivasjonen Min oppe ;) takk for da! :)

Skrevet

jeg drikker pepsi max:)

Jucie kuttet jeg ut, da jeg begynte å slanke meg, det er jo skadelig for det ene og det andre....(tenner... også er det som regel MASSE kalorier i de fleste juciene.... )

Selvfølgelig drikker jeg vann når jeg trener, but that`is....

elllers så drikke jeg masse kaffe( som også er slankende, og en del te(uten sukker))

Jeg teller kun kalorier når jeg slanker meg, derfor er både melk og jucie uaktuelt for meg, Kan bruke en liten skvett melk ekstra lett i kaffeen, en sjelden gang.....

Barna får selvfølgelig også lov til å drikke pepsi max, så mye de vil...vi har aldri sukkerholdig brus i huset:) Men de er flinke til å drikke både melk og vann, noe de absolutt ikke har lært av meg...haha:)

Skrevet

Eg gir meg. Henger meg vel på igjen når eg har meir overskudd og orkar å vente meir enn 2 mnd utan resultat.

Kjem til å ta det opp med legen og, med forbedra kosthand, mindre snop og meir trening SKAL vekta gå nedover. Har tatt stoffskifteprøvar fleire gongar utan at det var noko gale, så eg veit ikkje kva anna som ev. kan vere feil. Er no for første gong på 10 år verken gravid, ammande eller på hormonbasert prevansjon, og likevel skjer det ikkje.

Skrevet

Jeg har også mistanke om at jeg har lavt stoffskifte Ranveig. Min mor har dette, og fikk det da hun var så gammel som jeg er nå ca. Hun har jo lært masse på disse årene hun har hatt dette. Og er også med i foreningen for de med stoffskifte. Og hun sier at det er mange som sliter og har stoffskifte men som ikke slår ut på blodprøvene hos leger. Og at allmennleger generelt ikke i det hele tatt har nok peilign på dette i det hele tatt!!! Så det jeg skal gjøre er å ta meg en tur til legen min igjen, fortelle hvordan jeg har det og forlange og komme videre til spesialist eller få hjelp til noe. Jeg har lagt veldig på meg de siste årene, og har slitt med og få dem av igjen. Nå skal jeg vente en stund til før jeg går til lege. Er inne i en god slankeperiode nå, så er spent om det vil gi resultater. Yngste er jo ikke året enda, så kan jo gi det litt mer tid.

Har den siste tiden tatt av 3 kg. Dette klarte jeg i vår også, men de kom raskt på igjen. Virker som om vekta mi har stoppet her, og nå er den altfor høy!!!!

Skrevet

Takk for synspunkt. Eg kjem som sagt til å ta det opp med legen min igjen, og etter å ha lese svaret ditt kjem eg til å stå meir på for å finne ut noko.

Når eg har det eg meiner er normalt kosthald (Grete Roede-prinsippet med mykje grovt brød, grønsaker og fisk - eg et ikkje kjøt og så litt snop innimellom) står ikkje vekta i ro, den går oppover. Er grusomt frustrert! Har gått GR-kurs så eg veit kva eg skal og ikkje skal gjere, kor mykje og kva eg skal ete osv. Då eg gjekk på kurs skulle eg ete ca 2200 kcal pr dag for å gå ned (rekna ut forbruk på ca 2700), men gjekk opp 2kg på ei veke med det kaloriinntaket, så måtte ned på 1900 for å sjå effekt.

I fjor haust gjekk eg ned 12 kg heilt av meg sjølv (med iherdig innsats), men alt blei øydelagd då eg begynte på minipiller rundt nyttår.

Uansett, takk for svar, vi får holde kvarandre oppdatert. Eg skal til legen i løpet av nokre veker for noko anna, skal ta det opp då.

Skrevet

Så flinke dere er alle sammen :-) God motivasjon på alle ser jeg..

Vet ikke om jeg har så kjempemange råd. Har gått ned 8 kg siden før sommeren, var kanskje i mai det begynte å monne litt. Har gått veldig sakte, men det skal sies at tapet kommer kun av trim, og ikke av at jeg har lagt om noe på kostholdet. Det kunne jeg kanskje ha gjort - vi spiser i og for seg nokså sunt, men har litt desserter selv om det er midt i uka, og spiser en del søtt og snacks. Hadde jeg klart å kutte dette hadde det nok sikkert gått raskere, men på den andre side så vil jeg gjerne at det jeg går ned forblir borte også. Har store planer om å i alle fall klare å kutte litt småspising av usunt på kveldene. Det er jo gjerne etter at sønnen min har lagt seg at jeg blir fysen på ett eller annet. Kanskje tingen er rett å slett å ikke bli sulten på kvelden ? Spise kveldsmat :-)

Vann er i alle fall supert som tørstedrikk. Drikker vann til alle måltider, bortsett fra kanskje litt juice i helgene til frokost. Brus er i grunnen sjelden jeg drikker, kan være en sjelden gang på kvelden.

Når det gjelder trim, går jeg 45 min hver dag, etterfulgt av 30 min på trimsykkelen rett etter. Syns det funker kjempebra. Nå har jeg vært sykmeldt i sommer, og har hatt muliget til å gjennomføre så og si hver dag. Blir litt annerledes nå når jeg jobber igjen, ikke sikkert jeg klarer sykkeløkten hver dag, men gåingen skal jeg klare.

Godt tips er å høre på lydbok. Jeg ble så lei av å gå før, men etter at jeg har begynt å høre på lydbok er det en ekstra motivasjon for å komme seg ut.

Lykke til og stå på alle sammen :-)

Skrevet

Ok, jeg har hatt veiedag idag siden jeg får besøk ikveld og det blir sen middag. Det er det rareste altså. Jeg har vært flink og sykle, spise sunt og stå på. Go me hehe =D

Har merka at noen av hipsterne mine har blitt slakkere, føler meg bedre, om ikke akkurat mindre (?) men, vekta rikker seg ikke hehe =)

Siden hipsterne føles mindre stramme så er jeg likevel med godt mot. Skal måle meg igjen en gang før neste helg.

Hvor ofte måler dere kroppen?

Skrevet

måler meg ikke ofte, kanskje 1 gang hver andre måned:))

jeg begynte på en midjemål på 127 cm:(

i dag er jeg 98cm:))

Men bra du er med godt mot, moota:) det ar ingen hensikt å gi seg...

Stå på!

Jeg har veie dag i morgen.....:)

Skrevet

Ups.... 1,7 kg ned, det var vel kanskje litt for mye på ei uke...??.hmmm... men har vel trenet en del.....

:o)

Skrevet

Oi, det var litt....men du har vel fått en boost. Det skjer jo innimellom.

Grattis :) knall godt jobbet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...