Gå til innhold

Er det "bare" en soppinfeksjon- nervøs igjen jeg...........


Håper på nytt 34

Anbefalte innlegg

Hei

 

Litt nervøs, da jeg har vonde historier bak meg.... Har mistet tvillinger for ett år siden i uke 23 etter tidlig vannavgang. Dette kom helt plutselig og helt uten forvarsel. Så jeg er jo ekstra var på alt som skjer med kroppen nå om dagen. De siste 2 dagene har jeg vært veldig rar i magen. På begge sider nederst på magen har jeg hatt en brennende svie som kommer og går, men som virker unaturlig. I tillegg har jeg fått mer utflod og føler jo at jeg lekker hele tiden. Natt til i går var jeg unormalt mye på do, både med diare og tisset sikkert 15 ganger i løpet av natten mot mine vanlige toppen to dobesøk.

 

Er i uke 18, og ble så nervøs i går at jeg kom meg på legevakta. Der fikk de tatt innvendig UL, så alt så "tett og fint ut". De målte også CRP min som var på 18, dette indikerer jo at noe kan være galt, men legen sa at det trolig bare var en soppinfeksjon.... Er det noen med tilsvarende erfaring, er litt redd legen tar for lett på det.. Magen føles fremdeles rar og diaren kommer og går- samboer som har spist det samme som meg de siste dager- har ikke vært dårlig...

 

Takk for alle svar og tilbakemeldinger, hilsen en som er veldig bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, lenge siden dette innlegget ble skrevet..

Men, hvordan går det nå?

Mange gravide sliter med diaree, for etter at man blir gravid får man ofte mer sensitiv mage, og kan slite med avføringen, jeg som alltid hadde hadde fast rutine om morgenen, kan fort gå tre dager mellom hver gang, og da får jeg skikkelig diaree, hver natt er også forskjellig. Tisser 1-2ganger gjennomsnittlig, men til tider kan det hende jeg må gå 5-6ganger. Prat med legen og fortell at du engster deg, føler du at legen ikke tar deg på alvor, så prat med jordmor.. Håper alt er bra, og at det er en soppinfeksjon bare:) Gravide får det lett, spesiellt hvis man bruker stringtruse.. Ble anbefalt ved forrige graviditet å bruke hipstere eller vanlige truser i stedet for string pga soppinfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for engasjementet :)

 

Har fått vite at flere andre har opplevd noe tilsvarende, og nå har magen vært litt mer samarbeidsvillig de siste dagene, så satser på at det "bare" er tarmene som er litt misfornøyde til tider. Har forsøkt å være flittig på å drikke vann de siste dagene, og håper dette kan hjelpe på;) Skal til jordmor på torsdag, så da skal jeg høre litt ekstra.

 

Nå er jeg istedet plaget av stikninger i skjeden- synes det er både plagsomt og skremmende. Hadde liksom vært godt å slippe litt av bekymringene....Men får vel ta dette med JM også...

 

Ha en glad ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart man er bekymret, spesiellt når man har mistet før, og når man er gravid føler man ekstra godt etter med kroppen, og med en gang man føler en ubehagelighet, tror man noe er galt. Tror det er en del av det å bli mor.. Tenk på hvor mye vi har å bekymre oss for når de små krabatene kommer ut:) Prøv å nyt graviditeten, og tenk på hvor godt det er å kjenne beveglese inni magen, og for alle prøver som ser bra ut:) Lykke til:;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...