Gå til innhold

Er det "bare" en soppinfeksjon.......Nervøs igjen jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Litt nervøs, da jeg har vonde historier bak meg.... Har mistet tvillinger for ett år siden i uke 23 etter tidlig vannavgang. Dette kom helt plutselig og helt uten forvarsel. Så jeg er jo ekstra var på alt som skjer med kroppen nå om dagen. De siste 2 dagene har jeg vært veldig rar i magen. På begge sider nederst på magen har jeg hatt en brennende svie som kommer og går, men som virker unaturlig. I tillegg har jeg fått mer utflod og føler jo at jeg lekker hele tiden. Natt til i går var jeg unormalt mye på do, både med diare og tisset sikkert 15 ganger i løpet av natten mot mine vanlige toppen to dobesøk.

Er i uke 18, og ble så nervøs i går at jeg kom meg på legevakta. Der fikk de tatt innvendig UL, så alt så "tett og fint ut". De målte også CRP min som var på 18, dette indikerer jo at noe kan være galt, men legen sa at det trolig bare var en soppinfeksjon.... Er det noen med tilsvarende erfaring, er litt redd legen tar for lett på det.. Magen føles fremdeles rar og diaren kommer og går- samboer som har spist det samme som meg de siste dager- har ikke vært dårlig...

Takk for alle svar og tilbakemeldinger, hilsen en som er veldig bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så trist med tvillingene - skjønner at dette gjør det ekstra stressa nå ja!!

Tenkte bare jeg skulle si at jeg har masse rare vondter nedentil. Vet ikke om det er det samme som du har da, men jeg har hatt veldig mye press - det kjennes nesten ut som hunden der nede skal sprenges. Dette er visstnok helt ufarlig (kan skyldes åreknuter), men veldig ubehagelig... Så man kan ha vondt uten at det er noe farlig.

Ang dobesøk varierer dette veldig for meg. Noen dager/netter tisser jeg masse, noen dager er jeg løs i magen og andre dager ikke...

Vet ikke om dette hjalp noe, men håper du greier å slappe av - ikke noen gøy å være så redd og stressa hele tiden!

Skrevet

Hei!

Sniker inn fra 3.tri jeg for å svare deg.

Først av alt, kondolerer med tapet av tvillingene.

Jeg hadde også tidlig vannavgang i mitt forrige svangerskap (fra uke 17), og mitt barn levde i 4 mnd etter fødsel. (1 år siden han ble født til onsdagen) Jeg vet alt om det å være bekymret i svangerskapet og mer til.

Den brennende følelsen du snakker om kan jo være leddbånd som strekker seg, eller andre ting. Du vet, det er jo endel som skal strekkes og tøyes når man er gravid.

Flott at du fikk UL og at alt så tett og fint ut, da synes jeg du skal stole på det. Angående crp'n din, så synes jeg kanskje legen skulle ha sjekket ut mer. Her kunne han feks ha tatt en urinprøve for å sjekke om du kan ha en UVI.

Har du en jordmor du går til? En fastlege? Ring til jordmor og snakk med henne om dette. Hun har nok litt mer peil enn noen her inne. Også ville jeg ringt til fastlegen min for å ta ny crp og teste urin (crp kan fortsatt være stigende en stund). Hvis du gjør dette, tror jeg du kommer til å føle deg litt tryggere. Mest sannsynlig har du en infeksjon av et slag, uten at det er noe farlig.

Lykke til

Klem

Skrevet

Jeg ville også kontaktet legen eller jordmor som har fulgt deg i svangerskapet. Hos legevakten har de det ofte travelt - og er du bekymret er det bedre å sjekke det to ganger, enn å angre etterpå.

Har selv vært bekymret for menssmerter som har vært sterke denne uken, og kom meg til gynekologen i dag. Hun fikk sjekket det som var mulig, og utelukket kort fødselskanal ol. En stor lettelse for meg, og hun sa at jeg bare skulle kontakte henne igjen om det var noe.

Skrevet

leit å høre om tvillingene. pga din tidligere erfaring så ville jeg kontaktet jordmor eller lege som følger deg opp. nå er det hverdag og de kommer nok til å ta det alvorlig og får sjekket det ut ordentlig så du ikke får samme erfaring igjen. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...