Gå til innhold

6mnd og sover ikke hele natta!!!!!

<3 Har verdens vakreste gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er snart seks måneder,og sover ikke hele natta ennå:( begynner og bli skikkelig sliten av og måtte stå opp x antall ganger om natta. i natt telte jeg til åtte og etter det gadd jeg ikke telle mer:(

han er ikke sulten eller noe sånn som regel,men han snur seg litt på magen og mister smokken...

noen som har tips på hva jeg kan gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får han mat på natta? Du får bare slutte å gi han "service" på natta, så slutter han nok å våkne.

Skrevet

nei han spiser ikke. har prøvd og bare la han ligge, går i fem min ca så hyler han ut som en gud...

Skrevet

Ingen tips, men tror det er et ganske vanlig problem. Ingen av mine sov natta gjennom ved 6mnd hvertfall... Forstår godt at du er sliten.

Skrevet

Men at de våkner på natta og må ha hjelp til å finne smokk etc er temmelig vanlig altså. Poden min er 8 1/2 mnd og har sovet natta rundt uten mat siden han var 5-6 mnd, men vi er allikevel ofte våkne pga han om natta. Han piper i søvne, mister smokk, et-eller-annet.

Ikke at det er noen trøst sikkert, men det å anta at en baby på 6 mnd skal finne smokken selv på natta er litt drøyt ;)

Skrevet

han tar smokken sjølv innemellom,kommer ann på hvor i senga smokken har havna..

har hørt så mange forskjellige versjoner jeg,noen sover jo hele natta fra de er ett par uker gamle og noen sover ikke gjennom natta før de er nærmere året..

Skrevet

He-he... Unnskyld at jeg ler, men min er 20 mnd, og han sover enda ikke gjennom natta.. I tillegg synes han det er rett og rimelig at vi skal starte dagen klokka fem om morgenen! Ikke sover han mye om dagen heller, så det er vel ikke alle som trenger så mye søvn:)

For de fleste er det jo snakk om en perioda da. Alt endrer seg som oftes etter en stund. Kan jo være han har mageknip, eller kanskje han er engstelig? Mulig er det jo også at det er tennene som kommer.. Blir ofte mye grining av slik..

Håper han "tar til fornuft" snart!

Skrevet

Heeelt vanlig, ingen trøst men ;)

Jeg har ammet alle mine tre, og det har vært helt vanlig at de har fått et måltid eller tre på natta når de var så små, gjerne opp til nærmere året også. Eller at de våkner og vil ha smokk eller lignende. Har samsovet en del med mine da. De vil jo gjerne ha bekreftelse på at de ikke er alene på natta også. Minstesnuppa her er 9,5mnd og sover nå oftere og oftere uten mat på natta, men våkner gjerne noen runder der vi må putte smokk ja. Ble vel 3 turer i natt. Men min er sånn at hun helst ikke vil ta smokken heller. Hun vil jo aller helst ha pupp og kos. Så hun kniper munnen sammen og snur hodet til siden. Må nærmest tvinge henne til å ta smokken. Men bare hun får den i munnen, så sutter hun i vei og sovner igjen uten pupp ;)

Skrevet

å såpass ja. det var da tidlig og stå opp;)

han får tenner nå,men han virker ikke plaga over de,verken om natta eller dagen,bortsett fra mye sikling. han er like blid og positiv som han er til vanlig så..

men da er det normalt og ikke sove hele natta da kanskje så da har jeg ingen grunn til bekymring..

dette er første barnet serru,så redd for og gjøre noe feil;) he he

Skrevet

Og ja, noen få har babyer som sover natta gjennom helt fra de er små babyer, men det er nok de færreste som er så heldige desverre ;)

Skrevet

Hei!

To av mine sønner sov rundt første gang ved 8 mnd alder, dvs da sluttet de å kreve pupp 2-3 ganger i løpet av natta. En av guttene som brukte smokk, fikk 8 smokker i senga si bare for å få ta i en av dem i alle fall i løpet av natta. Ellers ha du prøvd med litt nattmat?

Skrevet

ok.har prøvd og gi han litt flaske men kanskje han drikker max 10ml så han er jo tydeligvis ikke sulten..

han ligger på samme rom som oss ennå,har prata lenge om og flytte han inn på eget rom,men er så lettvint for meg og bare snu meg litt når han våkner i stedet for og løpe huset rundt..

Skrevet

Er det ikke herlig å høre at vi er fler i samme båt? :) Min lille på litt over 5 mnd har sovet hele natten frem til for drøye 2 uker siden, men våkner nå ca hver 2. time.. Et svar jeg fikk, var at det kan være på grunn av alle inntrykk igjennom en dag. De utvikler seg kjempefort nå, så det kan være derfor de er urolige om natten.. Skjønner godt at du er sliten! Vi kommer oss gjennom dette! :) Stå på!!

Skrevet

Er det ikke herlig å høre at vi er fler i samme båt? :) Min lille på litt over 5 mnd har sovet hele natten frem til for drøye 2 uker siden, men våkner nå ca hver 2. time.. Et svar jeg fikk, var at det kan være på grunn av alle inntrykk igjennom en dag. De utvikler seg kjempefort nå, så det kan være derfor de er urolige om natten.. Skjønner godt at du er sliten! Vi kommer oss gjennom dette! :) Stå på!!

Skrevet

oj.. trykket litt for mange ganger her jeg.. :)

Skrevet

Eldstejenta her begynte å sove natta gjennom da hun var 3 år gammel...:) Nå er hun drøyt 3,5år og våkner fremdeles på natta noen ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...