Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg er ikke over seg interessert i politikk, og har derfor fulgt med altfor lite. Jeg har sittet nå og tittet på nettet, på hva slags saker de ulike partiene brenner for osv. Men jeg blir ikke helt klok på dette. Saker som er viktig for meg er selvfølgelig det med fødselspermisjon, kontantstøtte, barnehager og skoler. Jeg ønsker at vi skal få lenger permisjon, iallfall at vi skal kunne bestemme selv hvem som skal være hjemme. Jeg misliker sterkt at staten skal gå inn og bestemme at far skal være hjemme så og så mye, når det i vår familie blir veldig vanskelig pga jobbsituasjon. Jeg ønsker også at kontantstøtten opprettholdes og helst økes. Et fint tilbud til de som ønsker å være hjemme med barna sine utover permisjonstida. Barnehager bør også bli billigere, gratis hvis kontantstøtten skulle forsvinne. Skoler bør bli bedre, lærerutdanningen bør være strengere. Jeg synes også alle avgiftene vi har på veier, bommer og biler er skyhøye nå i dag, og skulle gjerne se at dette ble redusert. Iallfall litt. Vi bor i et av verdens rikeste land, men vi har sinnsykt dårlige veier og så dyre biler at folk ikke har råd til å kjøpe trafikksikre biler. Ellers tenker jeg på helse-Norge. Jeg synes det er forferdelig at eldre, som har bygd opp landet vårt, skal stå i kø for å få et ordentlig tilbud om sykehjem. At de blir plassert i ganger, og stuet bort på kott. At de får dusje en gang hver 14. dag. Det er skammelig og flaut at et så rikt land kan behandle sine egne på den måten!! Det samme med syke - det er så mye byråkrati inne i bildet. I stedet for å behandle syke mennesker, hoper det seg opp køer og de som virkelig trenger det blir nektet hjelp fordi regler og lover sier at de ikke kan få hjelp. Jeg hadde heller ikke blitt lei meg om vi sluttet å ta imot så mye innvandrere. Eller la meg si det sånn - vi kan gjerne ta i mot dem, men på meget strenge premisser. De MÅ lære seg norsk, de MÅ ut i arbeidslivet/skole og gjør de en liten ting som er ulovlig så er det RETT UT!! Hvorfor skal så uhorvelig mye av våre skattepenger gå til å betale fengselsopphold for en eller annen utlendingjævel som har drept/voldtatt/mishandlet/ranet en annen person? Det høres vel ut som jeg er en ihuga frp-velger. Men jeg er ikke det... jeg er redd for å stemme frp, hører jo så mye om at landet vårt kommer til å bli helt forferdelig om de kommer til makta. Men hvilket parti skal jeg stemme da? Hvem vil kjempe "mine" saker?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Du høres ut som om du er mest enig med høyre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå