Gå til innhold

Gravid, men mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ca andre uka går jeg nå rundt og er kvalm litt sånn fra og til, ugeri mage, vondt i hodet og anfall av svimmelhet. Ikke av den typen at jeg må legge meg eller føler jeg svimer av, men blir litt sånn rar. Vanskelig å forklare det der.

Men, hadde og mens for ca to uker siden. Den var kortere og mindre kraftig enn normalt, men den var jo der.

Ca 6mnd siden jeg fjernet hormonspiral, og siden da har jeg hatt fast mens.

Så spørsmålet er vel egentlig om det er noen mulighet for å være gravid eller om det bare skyldes redusert allmentilstand? Har begynt på ny skole og ny jobb, så stress er jo en nærliggende årsak.

Har ingen symptomer på ømme bryster, er heller ikke sulten (matlysten har forsvunnet helt). Jeg har vært gravid en gang før (brukte da minipille og var ikke flink nok til å følge opp), men da merket jeg ikke noe ubehag utenom utrolig ømme bryster og en apetitt som gikk i taket!

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig (ikke å ha mensen, men å ha blødninger på omtrent tilsvarende tidspunkt et stykke ut i svangerskapet). Det er likevel mye, mye mer sannsynlig at du bare er litt uggen enn at du er gravid med mensen.

Ta en test, så slipper du å lure mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...