Gjest Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 http://www.dinside.no/823016/frossen-mat-er-sunnest Dette er jo gode nyheter, lurer på om det stemmer Frossen mat er billigere, lettere å oppbevare, holder seg lengre, smaker godt, lettere å tilberede, hurra hurra hurra
snuffe Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Det er en ganske dryg overskrift på den artikkelen, da. Nå de går videre til å si at "i verste fall kan fersk mat ha lavere næringsverdier enn frossen mat" og "frossen mat kan næringsmessig være samme nivå som fersk mat, og i noen tilfeller være bedre." I verste fall kan det være bedre og det kan være like bra er liksom ikke helt det samme som å si "det er bedre." Det er vel ellers ikke noe nytt i artikkelen. Det har lenge vært kjent at næringsstoffer kan bevares bedre i mat som fryses fersk enn i "fersk mat" som har vært oppbevart rimelig lenge og under varierende forhold før den kommer i butikken. Men smaker bedre? Må du gi deg! =)
Gjest Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 jeg sa ikke "smaker bedre", jeg sa "smaker godt" ellers er jeg egentlig ikke glad i kokte "fersk" grønnsaker, de smaker best rå
AmExx Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Kanskje de har sammenlignet fryst mat med god kvalitet, og fersk mat med dårlig kvalitet? Jeg hadde nok heller kjøpt en biff hos slaktern som var nedfryst, enn en fersk first pricebiff må jeg innrømme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå