Gå til innhold

MÅ jeg gå 14 dager over tiden?


MC88

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli veeeeldig lei av å vente nå. Magen er så sprengt at hver minste bevegelse gjør vondt! Særlig i ribbena! og dette forstyrrer virkelig nattesøvnen! Eller, søvnen i det hele tatt! Jeg hadde termin i går, og tanken på at det kan ta 2 uker til før de setter meg i gang er uutholdelig. Må man vente så lenge? Kan man på noen måte bli satt i gang før det? Eller må det være en medisinsk grunn til det da? Jeg er jo "frisk" og barnet har det bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det (dessverre) er sjelden de setter i gang fødselen før det har gått 12 - 14 dager over terminen. Det er gjort endel studier på det å gå over terminen, og disse konkluderer med at så lenge mor og barn er friske er det ingen fare.

Men hvis det skulle vise seg at barnet ditt er veldig stort, så kan det være en grunn til å sette igang ting. Så du kan jo eventuelt forhøre deg og spørre om de kan måle barnet.

 

(Min mor hadde en forferdelig dårlig lege på 70-tallet som nektet å starte fødselen når hun gikk gravid med meg. Så hun gikk 3 uker over tiden, og jeg gikk masse ned i vekt i magen hennes og måtte ligge i kuvøse i en uke.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer faktisk fra sykehus til sykehus. Noen er begynt å sette i gang etter en uke, andre steder er det 18 dager over. På mitt sykehus lot de det gå max 10 dager over. Jeg ble satt i gang en uke over termin, og fikk omtrent velge det selv. Var begynt å bli litt lite fostervann, så var forsåvidt en grunn da, men ikke prekær grunn til i gangsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde termin for 6 dager siden. var på kontroll hos lege igår siden babyen min er ganske stor, ca 4500gram nå, men de vil ikke sette meg igang før jeg har gått 14 dager over... veldig synd. er SÅÅ klar for å treffe gullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...