mamma1980 Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Kom inn på sykehus i 17:00 tiden med rier men uten åpning. verken vannet eller proppen og evt blødning hadde skjedd. jeg ble observert i noen timer og klokken 23:00 ca ble jeg lagt inn til videre observasjon til dagen etter. (dette pga føden var redd fødselen skulle skje så kjapt da jeg fødte på 3 timer 1. gang) fra 23:00 ca til 07:00 rier som varierte med 5-10 min. men ikke store nok til fødsel. proppen gikk....kl 07:00 ble jeg rippet til 2 cm. noe senere ble jeg rippet til 4 cm endel ganger da det gikk tilbake til 2 cm hele tiden. Fikk tilbud om smertestillende som Pedidin, siden jeg var noe utslitt allerede av riene i så mange timer ..men ville ikke ha det..hadde videre rier til kl 10:00 da tok dem vannet på meg,men ingen skikkelige rier til fødsel kom. da klokken nærmet seg 12:00 så ble det 7 cm åpning.... jeg ble da satt på drypp. DA kom de skikkkelige riene, for riene jeg hadde var ikke nok til en fødsel men vonde nok....etter dryppet startet og riene kom verre å verre så ble det full åpning på 10 sånn ca 13:30. jeg ønsket nå lystgassog fra nå så kunne jeg starte fødsel... men barnet lå skjevt med hode og skuldre og det ble diskusjon om keisersnitt, men så sa jodmor vi kunne prøve siden jeg hadde så god åpning. ungen dunket i bekkenet pga dette da og det var smertefullt. men jordmor hadde rett...etter 2 store pressrier var jenta ute..... jeg gav ikke opp da jeg presset...så jeg presset knall knall hardt da pressriene kom....etter hard kamp kom den lille jenta ut. jeg gråt å gråt av glede og lettelse da jeg så ungen komme på brystet mitt. og etter kampen som jeg kaller det,så fikk jeg ha henne lenge der før dem tok henne til veiing og sånn...herlig altså... ^^ ungen veide 3450gram og var 52 lang og 36 rundt hodet. en fantastisk mann/pappa var behjelpelig med vann og kluter og greier i gjennom hele fødselen. rolig og behjelpelig hele tiden. (tror jeg fikk med meg alt nå og forklarte meg greit... :0 )
Gjest Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Gratulerer Så utrolig herlig følelse det må ha vært for deg da hun endelig kom ut:)
abba1221 Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Gratulere!!Vi venter på jenta vår:) er 3 dager på overtid no, ganske utolmodig no!!
mamma1980 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2009 det var det , ubeskrivelig
mamma1980 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2009 kan tenke meg det abba1221. men kan skje når som helst nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå