Gå til innhold

Er hjort farlig?

Villemo -- Twins og Storebror!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp partert en hjort (jepps urkvinnen er her!!) å syns så vagt å huske snakk om noen bakterier eller noe som ikke var så bra for baby? Noen som har mer greie på dette enn meg? Er 16 uker på veg og har til og med dusjet etterpå så får håpe vi klarer oss gjennom natta hvertfall.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke farlig å skjære i noen dyr så lenge man er nøyen med handhygiene etterpå;) mannen min jakter å jeg har gjort det flere ganger.

så slapp helt av;)

Skrevet

Det eneste med viltkjøtt som vi skal passe på er at det må være skikkelig gjennomstekt :) Ååååh,misunne misunne,send litt hjort til Bergen da! ? :)

Skrevet

awwww nå fikk jeg lyst på hjort.... jeg hadde 7 hjorter i hagen min forrige uke

Skrevet

Hehe! Her blir det jakta til den store gullmedalje hvert år så vi har nesten for mye hjort i frysen. Er sånn at vi har begynnt å gi bort til venner å kjente for å ihvertfall bli kvitt restene fra 2007. Flaks at hjort har helt genial holdbarhet i frys! :-P

Skrevet

Hei Villemo! Villemo her og :-)

Hjort og viltkjøtt generelt skal en være litt forsiktig med. Eg bruker plasthansker no når eg er gravid, og parterer.. Men så lenge en har god hygiene, og vasker alt som har komt blod på, så går det bra :-)

Skrevet

Jordmor sa at en helst ikke burde partere hjortekjøtt mens en er gravid. Å spise det går bra, men kjøttet må selvsagt vere gjennomstekt. Hun sa også noe om at en ikke burde spise det mer enn et par ganger i uken. Å bruke plasthansker burde vere trygt hadde jeg tenkt meg Villemo26.

Skrevet

Ja, hjort er veldig veldig farlig. Vi krasja i en engang. Skumle greier...

Skrevet

Hjortekjøtt trenger ikke være gjennomstekt så lenge det har vært dypfryst før du spiser det(minst -18 grader). Det gjelder alt rødt kjøtt hvertfall.

Skrevet

Haha! Ler meg ihjel!! Det kan være litt farlig ja ;-)

Men over til alvor; har partert uten hansker men vaska meg godt og er sikkert stort sett ferdig for min del (svigers hjelper til endel) så får rett å slett bare håpe det går bra.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...