Gå til innhold

Influensa på mor og far, hva med barnehage til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor og fra har trolig influensa, far har fått det verst hittil. Men barnet har ikke symptomer på influensa.... Kan man dra i barnehage da??? For man smitter vel ikke før symptomene kommer?

Og bør vi ringe lege? Jeg er gravid attpåtil. Men har lite feber. Så er ikke i nærheten av mannen som nærmer seg 41 i feber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er gravid bør du ringe legen sånn at du får startet med behandling. Hadde nok sendt ungen i barnehagen så lenge han er symptomfri.

God bedring

Skrevet

Vi har hatt influensa og fikk beskjeden fra barnehagen at de friske barna kunne komme i barnehagen.

MEN, dere bør vise et visst ansvar, for dere er jo syke, og hvem skal levere barna? Dere? Da må jo dere, som er en "smittefare" gå inn i barnehagen... Hva gjør man??? Jeg avtalte med barnehagen at jeg ringte når jeg var på utsiden, så kom de ut og hentet barnet ;-)

Skrevet

Når far nermer seg 41 i feber hadde jeg ringt legen pga det for det første.

Jeg ville ikke sendt barnet i bhg siden dere har influensa, men ring bhg for å høre hva de mener, når man er syk er det greit å få litt avlastning.

Du bør også kontakte lege siden du er gravid.

Skrevet

Hva er det evt en lege kan få gjort med influensaen i forhold til meg? Må det ikke gå sin gang?

Jeg føler meg selv "bare veldig forkjølet" men regner med det er en mild form av influensaen.

Bør jeg passe på mannen i natt? Evt se etter hva?

Kan ikke smitten sette seg i klær? Da er det jo stor sannsynlighet for at barnet har smitte med seg ?

Vanskelig dette.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...