Gå til innhold

Lei de perfekte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nesten kvalm av alle perfekte mødre som legger på seg 4 kg i svangerskapet og er i super form med den bittelille kledelige magen som pakkes inn i dyre designer mammaklær.

Jeg er ennå mer lei viktig perer som aldri har vondt noe sted og som alltid er i godt humør og som besvimer over at noen har tatt 2 paracet i svangerskapet og drukket en flaske cola, da de selv har pica etter stang selleri og gulrotjuice.

Skulle gjerne likt å møtte noen andre sur promper som meg selv som er hormonell og som hungrer etter noe søtt. Som synes synd på seg selv over diverse vondter og som ikke kan vente til disse 9 mnd er over og presangen kan åpnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skulle du møtt meg de 2 gangene jeg var gravid. Haltende med dårlig bekken, sure oppstøt og 24 kg ekstra på min 162 cm høye kropp.

Og sure oppstøt; da snakker jeg ikke BARE magesyre altså

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Skal vi bli venner? :-)

Skrevet

De første 7 månedene mistet jeg lysten på alt som kalles sjokolade, potetgull, brus og godis. Det var rett og slett pga hyperemesis og at det var vondt å kaste opp igjen dette. Syns veldig synd på meg selv da. Slett ikke gøy å spy 10-15 ganger daglig nei.

Men den siste måneden derimot :) Da gikk det mange liter is, mange liter brus og masse sjokolade :) Godt ja :)

Og presangen er åpnet :) Verdens skjønneste lille gutt ligger i naborommet her og sover nå :)

Så helt greit at du syns litt synd på deg selv i perioder... så lenge det ikke vedvarer :)

Skrevet

hahaha! Tommage:-) der skrev du deg inn i historien om de kule menneskene jeg liker her på dib!

konge skrevet!

Skrevet

Hvor lenge går grensen for akseptabel selvmedlidenhet da? Jeg har tenkt å holde på med det de neste 6 mnd også jeg ;)

Skrevet

Jeg tror mange her inne har en tendens til å glemme sine egne feil, og får skikkelig overreaksjon over andres :) litt pinlig egentlig :)

Skrevet

Kan hende vi burde møtes da.. Jeg er så uperfekt som man kan bli!!

Skrevet

Ja er du egentlig det, eller er du egentlig normal? Er det normalt å være så feilfri egentlig. Tror det er mer menneskelig å være litt uperfekt jeg.

Skrevet

Heia du som er lei av de perfekte!

De som legger på seg så lite som 4 kg er langt ifra perfekte. De er enten overvektige (da skal man ikke legge på seg så mye når man er gravid) altså med BMI over 25, eller har større problemer med seg selv. Å kun legge på seg 4 kg som gravid med normalstørrelse eller mindre som utgangspunkt er ikke bra for kroppen! Hvor tror du kroppen deres henter de resterende 6-8 kg for å lage baby? De må altså være 6-8 kg mindre i vekt enn de er i utgangspunktet. Stakkar baby. Husk kiloene er 3-4 kg baby, 1kg mer blod i kroppen, 1 kg morkake, 1 kg fostervann, ekstra på puppene og litt ekstra til ammingen. Man skal legge på seg når man er gravid!

Tenk så slitsomt å skulle være så tynn hele tida!

Jeg la på meg 30 kg i første svangerskap, og 25 i andre. Fikk hele tida masse komplementer for den store fine magen min i begge svangerskapene - og følte meg vakker selv om jeg var ganske stor. Gikk ned alle kiloene etter begge svangerskapene uten å sulte meg, men spiser litt mindre sjokolade når jeg ikke er gravid.....

Jeg er kjempedårlig når jeg er gravid. Får alle mulige plager - og hormonell som et uvær! Hadde pica på alt mulig også. Fra gule plommer til kvikklunch...

Det ordner seg det her! Kos deg så godt du kan og gi en god f. i de andre som er "så flinke" Dette er ditt svangerskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...