Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Jeg har en venninne som venter barn så spurte jeg om hun kunne tenke seg nor arvetøy og det ville hun VELDIG gjerne. Jeg samlet sammen det fineste tøyet og kastet det som var slitt og godt brukt. Jeg hadde masse klær som pentøy, sengetøy, uteklær, og vanlige klær som ikke er slitt og sp jeg syntes er pene selv. Ett par dager senere kom hun tilbake med ALLE klærne. Hun sa at hun godt kunne bruke arveklær, men at hun og kjæresten bare ville bruke pene klær og hun syntes ikke det var noenting som var fint i eskene. Hun kunne aldri kledd barnet sitt i noe sånt liksom. Hun vet jo hvordan klær ungene mine har gått i så da kunne hun vel bare sagt nei med engang? Eller bare sagt at de heller ville kjøpe nytt? Merket at jeg ble såret faktisk av at hun syntes alle klærne mine var stygge itillegg til at hun har latt meg sitte i mange timer å sortere fordi hun ville ha klærne.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Utakknemlighet er verdens lønn
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Sikkert noen andre som slår til på de klærne en annen gang, så jobben du har gjort er ikke bortkastet. Kjenner faktisk følelsen, søstra mi ville ikke ha voksiposen vår siden den var "for stygg". For stygg? Den var jo hel og ren og helt ok. Synes jeg.. Man må vel nesten bare respektere at andre tenker anderledes og stiller høyere krav...? Men sårt er det ja! Har selv arvet mye klær til ungene og en god del av det som er arvet har jeg kastet/aldri brukt/ gitt videre (joggedresser f.eks, kommer ikke i mitt hus!). Så det er vel ikke så uvanlig å være litt kritisk til hva man vil kle opp gullet sitt i.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Herreminhatt!!?? Nå lurer jeg virkelig på hva som var i den esken iom at hun ikke kunne bruke NOE fordi det ikke var pent nok? Og så lurer jeg veldig på hva hun mener med pene klær? Jeg har arvet en del tøy og har satt umåtelig stor pris på det men når jeg har fått klær med tranflekker o.l har jeg kastet det. Er det slemt av meg?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Dette er dyre merkeklær og skikkelige ting som er lite brukt som jeg ville gi henne. Gir det nok ikke til noen andre om de ikke er nære. Tar heller vare på det i tilfelle vi får flere. Venninna mi vet jo hva ungene mine går i og da kunne hun sagt nei om vi hadde ulik smak. Snakket med en felles venninne nettopp og hun sa at hun hadde kjøpt masse på cubus og hennes så det er tydeligvis hennes smak. Hun kjøpte til og med nytt bilsete framfor å få min maxi cosi. Hun får gjøre som hun vil, men syntes ikke det passer seg med sånn ekkel kommentar som at jeg bruker stygge klær osv. Jeg fikk også masse arveklær og syntes det er helt genialt å ha litt liggende som reserveklør og noe har jeg brukt masse.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Jeg har forståelse for at folk har forskjellig smak. Selv om man selv synes klær og babyustyr man selv har kjøpt er fint, så er det ikke sikkert andre mener det samme. Men dette var skikkelig dårlig gjort av venninna di. Som du sier, så har visste hun vel hva slags klær ditt barn har brukt, og kunne takket nei til å begynne med. Men kanskje dukker det opp en høfligere venninne som blir gravid etterhver, som gladelig tar imot disse klærne Så jobben er nok ikke bortkastet likevel
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Da ler du bare av frøken Cubus. Hun finner vel ut av det, når hun har vasket klærne noen ganger. Bare greit at du slipper å la henne slite på klærne, så kan du spare de til dine egne barn eller en person som vet å sette pris på fine arveklær! Hev deg over det du, dama er jo bare dum/lettmøblert...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Ingenting var utslitt eller flekkete (mine unger har ikke gulpet, bæsjet igjennom eller noe, har i tillegg hatt masse tøy og favorittplaggene er nok slitt og kastet). Str 50-92 i diverse tøy av kvalitet etter min mening. Reima dress i 86, 92 og 98, klær fra røff of tøff, diverse klær som jeg har syntes var så fine at jeg liksom bare har spart dem til de til en passende anledning så plutselig var de for små, bilstol,reima lue, reima votter, janus ullundertøy i 50-90, sengetøy osv.
petite fleur Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Venninna di var unødvendig frekk her ja, og ordene og handlingen hennes vitner om dårlig utviklede sosiale antenner. Jeg har arvet masse tøy og blitt glad for alt, selv om kanskje ikke alle plaggene av diverse grunner ikke har blitt brukt. Bilstol ville jeg ikke arve pga faren for at den kunne være ødelagt, men ellers har jeg lite forståelse for din venninnes oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 Ville du ikke arvet en 9 mnd gammel bilstol oktobernurket fordi det kunne vært ødelagt? Dette er snakk om en veldig nær venninne og bilstolen har aldri vært i kolisjon eller liknende. Bor sentralt så har kanskje brukt det gjennomsnitlig en gang i uken. Hun kjøpte helt likt helt nytt, men det må hun gjerne for min del altså. Har en bekjent som spurte om å kjøpe det så det går bra. Takk for all støtte alle sammen. Føler meg mye bedre nå hi
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 Jeg hadde med glede tatt i mot arvetøy. frekk hun venninna de ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå