Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Veslefrøkna vår kom 10.09.09 kl 11.50. Vi har kommet oss hjem, men sliter endel med amming og sånt. Resten av historien kommer senere, nå skal vesla ha sitt første bad 3850g og 53 cm lang var hu
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 13. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. september 2009 Nei, 3580g er det
ormeynglet Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så mye med lille frøkna:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 velkommen hjem;) gleder meg til å se henne:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så mye!!!!
Expat Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Ring ammehjelpen! Du kan sende meg en pm og jeg kan ta kontakt i morgen for å gi deg hjelp om du vil det. Bare send meg et mobilnummer du så sender jeg en sms så du kan ta kontakt!
Snabeltann Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer frøkna:D kom med fødselshistorien senere da, det er godt å lese for oss som sitter å venter og venter i det uendelige.. kjenner til ammeproblemer.. slet som en mann i to uker med førstemann, holdte på å gi opp. Hadde alle mulige problemer, han fikk ikke ordentlig tak, jeg ble kjempesår, han skrek som en villmann bare jeg la han til brystet til slutt og knakk seg bakover i vinkel, så sinna var han.. men historien endte godt - ga meg ikke, og endte med å amme i 2 år og 2 måneder.. spør gjerne hvis du lurer på noe.
*stine j-g-j *har født* Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så masse med lillejenta
Bare blåbær Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så mye!!!! Har tenkt på deg Kos deg, og lykke til med ammingen!!!!
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer masse!!!
gravidmednummer2 Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så utrolig mye!! Venter spent på fødselshistorien!
nesten30 Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 Gratulerer så mye:) Håper det ordner seg med ammingen! Kos deg mye
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 13. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2009 Takk for fine ord jenter. Jeg er så trøtt at jeg er så kvalm at jeg nesten ikke klarer å spise, maten bare vokser i munnen på meg. Likevel klarer jeg nesten ikke sove når jeg legger meg ned, enten med henne eller uten. Sov 2t etter akupunktur på KK i dag, men det er også det lengste jeg har sovet i strekk siden fødselen. Nå bytter vi på å sove her hjemme (kom hjem for ca 12 timer siden), men jeg skulle ønske jeg hadde det samme sovehjertet som de andre to. Hun vil ennå ikke ta puppen. Eller, hun skjønner ikke helt hva hun skal med den og blir frustrert og gir opp. Så jeg pumper og vi gir det og MME på kopp, noe som går fint. Skal tilbake på ammepol på Storken på tirsdag, så får vi se hva de sier. Hun får i alle fall i seg mat nå, men er veldig slitsomt å skulle pumpe og gi på kopp hele tida. Må si jeg skjønner de som gir opp! Men jeg skal prøve å være litt sta og ikke gi meg før pappan skal tilbake på jobb i alle fall. Barseltårer har jeg hatt endel av, tårene bare spruter hvis noen skjer skjeivt på meg, men det kommer nok veldig mye av at jeg er i totalt manko på søvn. Nå skal jeg logge meg av her og prøve å spise litt og sove igjen før veslefrøkna våkner til igjen og vil ha mer mat.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 starten kan alltid være litt tung. Man skal ikek føle det som ett nederlag om man gir opp tilslutt, men du vet, jeg håper virkelig ikke du gir opp. u sjønner vel grunnen, det er mye stress med dette mme og varming av melk, koking av flasker osv.... Men du må tilsyvende og sist tenke på dg selv. men man får virkelig lyst til å gi de noen alvors ord for å si det sånn. Prøv å legg henne inntil av og til når du selv er avslappet, går det ikke så gir du berre kopp i stede etterpå. uansett. Lykke til. trøsten er at barseltårer er helt vanlig;) man føler seg som en sippe høne, men det er heldigvis helt normalt. Om noen mnd går alt mye bedre:)
h.hippo Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Gratulerer med vesla, og velkommen i klubben! De første ukene er tøffe for de fleste... Men her var det ikke snakk om amming med nr 1 (og det blir det ikke med nr 2 heller), vi ga opp etter 4 dager, og jeg synes flaskeforing fungerte helt supert! Og lillegull har vært frisk og rask, og meget tilfreds med det han også! Så jeg synes ikke du skal ta det som et nederlag og "gi opp", det viktigste er at dere trives alle mann! Og jeg kan jo komme med noen fordeler med flaskeforing, for de finnes jo de også! Man får liksom inntrykk av at amming er eneste "godkjente" foringsform, så det kan jo være godt å høre en annen side av saken;-) * Med flaske kan du og pappan dele alle ansvarsområder med en gang, og far får et eget bånd til minsten! * Du slipper å tenke på hva du spiser og drikker. * Du vet akkurat hvor mye mat bebisen får i seg, så slipper du å lure. * For min del denne gang kan også storebror få være med å gi mat, noe han gleder seg veldig til! * Det er lettere med barnevakt, hvis du har lyst til å gjøre noe på egenhånd før du er ferdig med å fullamme. Men jeg vet selvsagt at det beste er morsmelka, det er bare at det finnes de av oss som faktisk ikke har noe valg! Og da er det jo greit å kose seg med de fordelene som finnes også! Håper dere snart kommer inn i rytmen, og finner igjen søvnen! Den trengs!
1gang09 Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Gratulerer med jenta:) Lykke til videre med amming ogsånt:)
trilletroll Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Gratulerer så mye Frøkna!!! flott å høre at du har født og er hjemme igjen med vesle frøkna, ønsker deg søvn!! Håper det kommer seg, det er jo så grunnleggende. Men uansett, veldig glad på dine vegne : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå