Gå til innhold

Ordinær UL i uke 21. Sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20+4 når jeg skal til UL. Jeg syns dette var veldig sent. Andre som har like sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har den inviduelle veksten startet og det er ikke så lett å finne riktig ul-termindato.

Jeg ville ringt å spurt dem om det er riktig at du skal ha ul så sent!

Skrevet

Det jeg fikk beskjed om var at skal det være innen uke 22. Jeg hadde også ordinær UL da jeg var 20+4 ifølge mens termin :)

Skrevet

Jeg hadde ordinær ul i begynnelsen av uke 21 Alt fra uke 17-21 var innenfor normalen fik jeg beskjed om. Men man er jo som regel ivrig og ønsker ul så tidlig som mulig for å få sett at alt er ok.

Skrevet

jeg fikk også UL i uke 21, og synes det var alt for sent.. hva hvis det er noe galt med den lille da, også er det for sent å evt. ta abort.. nå er det opp til hver og en og deres syn på abort, men jeg synes iallefall man bør ha valget, og dermed få UL før uke 18. Det gjelder jo også med tanke på vektestimering, som skrevet ovenfor her.. barnet kan jo vokse raskere/senere og terminen blir feil.. Jeg prøvde å få en tidligere UL, men det var ikke mulig grunnet høy pågang, og valgte derfor selv å ta en privat UL i uke 16..

Skrevet

Det er helt riktig som en annen her sier, at man foretar ordinær UL frem til og med uke 22.

Jeg hadde også ordinær UL i uke 21, og jeg visste allerede da at jeg ventet tvillinger (hadde vært på privat UL i uke 12).

Så slapp av - dette er ingenting å ta på vei for.

Lykke til :-)

Skrevet

Minner om Abortloven:

Ifølge loven kan abort etter tolvte uke og innen attende uke av svangerskapet innvilges på visse vilkår. Dette kan være hensynet til morens helse eller hennes livssituasjon, dersom det er stor fare for at barnet kan få alvorlig skade, eller at kvinnen er blitt gravid som mindreårig eller etter seksuelle overgrep.

Skrevet

Hadde og ordinær ul imellom uke 21 og 22, syns og det var sent, men gjorde ingenting med det. Ser det er flere som har hatt det, så det er nok vanlig :)

Skrevet

ja, og da vil jo etter uke 18 være for sent..

De er "abort-nemda" sier sjelden nei dersom fosteret har store feil/missdannelser selv etter uke 12..

Skrevet

Jeg har også UL i uke 21, og bryr meg ikke noe om det.

Bare 3 uker igjen.... :))

Skrevet

Jeg var til ultralyd i dag. Legen sa at ordinær UL er ideelt mellom uke 18-20, men at man tar den fra uke 16-22.

Da jeg var gravid med min første var jeg til ordinær UL i uke 16, måtte da komme tilbake i uke 19 for ny UL. Sikkert litt ulik praksis på de forskjellige sykehusene.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg tenkte også mest på dette med senabort om det skulle være noe alvorlig galt. Syns ikke det trenger å drøye i det aller lengste, men hvis dette er innenfor normalen gjør jeg ikke noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...