Gå til innhold

Hva skal dere bake til jul? Jeg gleeder meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal iallefall bake serinakaker, pepperkaker og kokosboller sammen med min datter på 2 år. Det blir hærlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en ting..Har aldri bakt noenting til jul(Og nesten ikke en kake utenom).De julekakene som kommer i hus her,kjøpes og tigges av mormor;o)

Eller kanskje jeg burde bake noen pepperkaker med datteren,hun begynner jo å bli så stor nå...

Skrevet

Julebaksten starter (med ett unntak, pga tid til modning) etter 1. søndag i advent, ikke NÅ! Da blir baksten som alltid;

Fruktkake (denne bakes midt i november, trenger modning)

Smultringer

Gaffelkaker

Sirupssnipper

Goro

Bordstabler

Eckenerførdekaker

Vaniljekranser

Julekrans

Vørterbrød

"Bakedag" er lørdag før 2. søndag i advent. Da har både jeg og to gutter det temmelig travelt på kjøkkenet. Ektefellen får sikkert ett og annet å gjøre der også, om det bare er plass. Men kjevling av sirupssnipper kan nå foregå på spisebordet, steking av goro likeså.

I tillegg sikkert noen julemenn ei uke før. Disse bør helst være spist FØR julaften :)

Skrevet

Fruktkake er et must -jeg elsker elsker

Pappas peppernøtter

Berlinerkranser

Pepperkaker og hus

Vørterkake

Masse forskjelllig brød;surdeigsbrød, rugbrød og pumpernikel

Krumkaker

Sarah Bernard.......

.....nesten så jeg gleder meg litt;)

Skrevet

Oida, dere var tidlig ute!

Men sannsynligvis ikke så mye som blir bakt, unntatt pepperkaker med ungene:)

Skrevet

Jeg baker stort sett en HAUG med engelske julebrød (tørket fruktkake) som hele slekta har blitt tullete etter og vil ha til jul. I år tror jeg kanskje at jeg nøyer meg med å bake en ladning som jeg får 4 brød ut av til oss selv og mamma og pappa.

I tillegg bruker jeg å bake engelske tekaker.

De tradisjonelle julekakene er jeg ikke så glad i, men samboeren og dattera hans MÅ ha pepperkaker, så det blir kanskje litt av det også i år.

Skrevet

Her blir det bare kakemenner, pepperkaker og kvernkaker.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...