Gå til innhold

hva gjør dere for å holde vekten nede??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei=) er gravid i uke 10 og gruer meg litt til dette svangerskapet pga vekt... var 84 kg sist og gikk opp til 102 kg=( var 95 kg etter fødsel.sleit med å slanke meg( er 170 cm) pga at jeg har pcos... men klarte ved hjelp av legen å gå ned til 75 kg...men magen såg ikke ut,da mener jeg ILLE!!!! fikk liten bukplastikk...var fantastisk=) gravid igjen nå,2 år etter operasjon og må passe meg litt for å ikke gå opp mye pga pcos og et stort arr..... ser noen av dere legger på dere lite for dere er store i utgangspunktet el var det sist...hvordan klarer dere det?? eller er det bare kroppen som regulerer det selv? er kke en sånn person som trener, men jeg går tur og spiser sunt,har en aktiv jobb osv. kan ikke se for meg at jeg nå plutselig skal trene...blir ikke noe jeg klarer å gjennomføre..

takker for alle svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er gravid så trenger man jo i utgangspunktet flere kalorier enn når man ikke er gravid. Så hvis man feks spiser ca det samme som man gjorde før man ble gravid, så vil man ikke legge på seg så mye.

Har selv vært "heldig" og hatt dårlig matlyst, eneste jeg har hatt lyst på er brødskiver og melk, så har blitt fornuftig svangerskap sånn sett. Har gått opp 3 kg på 25 uker hittil, og babyen vokser som den skal. :)

Skrevet

Jeg er ca like lang på vei som deg. Er snart 12 uker på vei.

Forgje svangerskap gikk jeg fra 83 kg, ned til 78, deretter opp til 91 kg.

Rett etter fødselen veide jeg igjen 78 kg.

2 år har gått etter fødselen har gått og veide før jeg ble gravid 99 kg......

Så du kan jo si jeg ikke har passet vekta.....

Nå som jeg er gravid igjen har jeg gått ned 5 kg så langt.

Jeg har ikke slanket meg men har rett og slett ikke matlyst.

Jeg spiser 1 brødskive til forkost i stede for 3.

Middag spiser jeg lite av, ingenting som smaker noe spesielt.

Jeg har vært veldig glad i cola og sjokolade...... Det har jeg så og si sluttet med....

Jeg går sjeldent turer men prøver....

Jeg trener heller ikke så mye.

Men at man må spise mer fordi man er gravid er bare tull.... Det er kun snakk om de siste 2 mnd kanskje og det er ikke så særlig mye mer man MÅ spise. :)

Jeg hadde nok hørt med legen min ang vektøkning og buk-operasjonen din.

Jeg skjønner jo godt at du er bekymret for vektøkning for det er ikke lett å gå ned.

Lykke til:)

Skrevet

er 22 uker på vei og har gått ned tre kilo..ligger på samme stille enda..

går verken opp eller ned...spiser som før egentlig.. litt mindre matlyst og blir fort mett..men også fort sulten igjen..

prøver å røre meg litt..men er ikke så ofte jeg orker etter lange dager der jeg ikke er hjemme før 5.. så blir mye sofasitting, men så lenge jeg ikke legger på meg så er det egentlig greit;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...