Gå til innhold

Hånden på hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere har:

Bakovervendt bilsetet til barna frem til de begynner på skolen?

Aldri gir noe søtt til barn før de er minst to år?

Ikke lar barna se tv?

Aldri gir godteri i ukedagene?

Har grønnsaker til hver eneste middgasmåltid?

Aldri spiser junk sammen med barna?

Er ute sammen med barna hver eneste dag?

For i følge mange meninger her inne, er det mange som er så fantastiske, nemlig!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi er 3 mnd og vi sitter og glaner på tv'en sammen. Hun hyler mest av glede, så alle de som gneldrer så sinnsykt om at barna ikke skal se på tv før de er konfirmanter kan gå å legge seg.

Skrevet

Med hånden på hjertet kan jeg si følgende

-Har ikke gitt barna mine noe søtt før de var over to år (men derimot har jeg ferska pappa, barnets morfar, i å gjøre det selvom han vet han ikke får lov)

- Gir ikke barna godteri i ukedagene (med unntak av bursdager)

- har grønnsaker/salat til alle middager.

- Spiser aldri junk med barna mine

Desverre er jeg ikke alltid like flink til å finne på uteaktiviteter med barna, og har heller ikke bakovervendt bilsete lenger. Når det gjelder TV titting er det sjelden den står på, men det hender jo de sitter litt forran TVen på morningen. Likevel er det ingen som skriker om de ikke får med seg barne TV

Skrevet

jeg tror ikke han fikk noe søtt før 2-3 årsalderen

vi har ikke fast lørdagsgodt så han kan få midt i en ukedag, men det blir ikke like ofte som om han fikk hver lørdag.

jeg spiser ikke godteri, liker det ikke lengre, men er ikke alltid like sunn mat på bordet..

har grønnsaker i alle middagene, namnam

er ute litt hver dag pga at vi er ute med hunden og jeg er alenemor så han kan ikke være alene men han er ute i bhg hver dag i mange timer, og har ofte lyst til å være inne når han er hjemme.

han får nugattibrødskive hver dag, men han får aldri lov til å dra på McDonalds :P

han spiser mye annet pålegg også som jeg såkart foretrekker, men det blir mye nugatti..

Skrevet

og han ser tv hver morgen til frokost, og det kan drøye noen timer

Skrevet

Har bakovervendt sete, og akter å fortsette med det, eldste er snart fire, yngste er 2.

Prøver å begrense søtt så godt jeg kan, det samme med chips og ostepop og annet skitt.

Ungene liker ikke å se TV, men ser ikke på det som noe gode. Barna liker ikke å sitte i ro, de liker ikke lese, pusle, male, eller tegne. De liker fysisk aktivitet.

Jeg gir svært skjeldent godterier, det er meste besteforeldre som kommer med sjokolade.

Vi har grønnsaker til 99% av alle måltid. Men ikke til grandioza eller hotdog. Men det er helt unntaksvis.

Vi går på McDonalds eller tilsvarende innimellom, og da spiser jeg også. Har vi junk, så spiser alle, ikke bare barna.

Er ute med barna stortsett hver eneste dag. Hender jeg slipper dem ut alene, men da må jeg nok helst ta på meg uteklærene jeg også, om ikke så krangeler de så fælt.

Jeg tror forresten at det er sunt å se litt TV, det er et "nytt" media som er kommet for å bli. Det er faktisk del av vår verden, og de bør forholde seg til det.

Skrevet

Hehe. Jeg har nok syndet mot alle punktene overfor med mine første to og det har jeg også tenkt å gjøre med nr 3. Orker ikke å være noen fanatiker.

Men i hverdagen spiser vi sunn mat, mye frukt og grønt. Ikke noe søtt pålegg. Jeg prøver å gi barna sunne verdier i livet og begrenser tv titting. Vi går på Mc Donalds en gang i blant, ikke så ofte. De får sjokoladepålegg på maten hver lørdag morgen.

Jeg tror den gyldne middelvei er det beste.

Skrevet

Bakovervendt bilsetet til barna frem til de begynner på skolen?

Nope.

Aldri gir noe søtt til barn før de er minst to år?

Første ungen fikk ikke før han var ca 18 mnd, dette sklir ut med de neste...

Ikke lar barna se tv?

Ser tv ja, iallefall om morgenen, men ser ikke barnetv.

Aldri gir godteri i ukedagene?

Det er ytterst sjelden. Da må det være noe spesielt, en bursdag e.l.

Har grønnsaker til hver eneste middgasmåltid?

Ikke til hvert eneste, men prøver å koke ferske grsaker til det meste.

Aldri spiser junk sammen med barna?

Kanskje to-tre ganger i året, og aldri på McDonalds... :)

Er ute sammen med barna hver eneste dag?

De av mine barn som er store nok til å leke ute kan leke alene, minsten sover ute om dagen.

Skrevet

Vet du, det kommer ikke av at det er så mange perfekte mødre her inne, men stort sett alle har sin hjertesak! Jeg brenner for ute-tid, for meg er det VIKTIG at barna er UTE hver dag, litt ihvertfall, og jeg synes ikke barna trenger gå fra dør til dør for å leke INNE hos hverandre. Hvorfor kan ikke ungene leke ute mer!? Da jeg gikk på skolen het det "det finnes ikke dårlig vær, det finnes bare dårlige klær!".

Videre har vi STORT SETT grønnsaker eller salat til hvert middagsmåltid, selvfølgelig finnes det unntak, jeg finner f.eks. ingen måte å integrere erter og gulrøtter i et pannekakemåltid ;) (og det sier jo også noe om meg, jeg er ikke perfekt for mine barn kan få pannekaker til middag!)

Så er det jo de tingene jeg er mindre flinke på, som TV og bakovervendt bilstol til skolealderen :)

Hva er viktig for deg HI? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...