Betti spaghetti Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Jeg er en av dem som liker å lese fra uke til uke for å se babyens fremgang og vekst. Men i mors uke 19 står det at babyen nå er 20.5cm og veier 235g. Greit nok det, men så står det at dette er halvparten av babyens lengde og 10% av vekten ved fødselen. Hvem er det som får fullgåtte babyer som kun er 41 cm lange og veier 2350g? Det høres for meg ut som en prematur baby. Skal ikke det være ca 50cm lang og 3500 som er normalt? Litt synd at barnimagen som skal være faglig sterke, skriver sånt..? Skulle gjerne skrevet til de som lager siden om dette, men vet ikke hvordan. Noen som vet?
mamman til to gutter Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Jeg tror det meste som står av vekt og cm på bim er helt feil. Tror de stort sett ligger alt for lavt og så øker de helt vanvittig på slutten for å "ta igjen" normalen ved fødsel. Jeg syns alle som har vært på vektestimering har babyer som er mye større enn det de skal være iflg det som står her inne selvom de er helt innen normalen etter det legene sier. Du kan jo enten skrive et innlegg på "ris og ros" forumet eller sende en mail til moderatoradressen som står øverst på mange sider, hvis ikke det er riktig, så kan de sikkert sende mailen videre eller gi det beskjed om hva som er riktig adresse å bruke.
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 BIM er helt på bærtur. I følge dem kan vi gå gravide i hele 44 uker, men det må jo være maks uflaks i og med at ingen i helsevesenet lar oss gå så lenge uten å sette oss igang. Vekten de oppgir her avviker med nesten 700 gram fra Babyverden, som jeg anser som mye mer korrekte. Og for ikke å snakke om at BIM påstår at jeg er i uke 35 når jeg er 34+antall dager...
Gjest Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Helt enig i at bim ikke er noe særlig pålitelig der! Jeg leser ikke infoen her inne. Finner heller andre sider. Nettopp babyverden. Synes de har god info og nyttig/spennende info!
vi blir 4 :o) Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 jepp..helt feil iallefall på lengde/vekt.. på BIM stod det for en stund siden at baby`n i magen min var ca 900 gram.. UL samme dag viste 1400 gram..
b_a_b_y_ Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg har også sett dette. Tror det inne på babyverden eller dinbaby jeg ser i tilegg, der sier de at jeg er en uke kortere på vei enn de sier på BIM. Forskjellen er at BIM snakker om den uken du går i mot. Jeg passerte 17uker på søndag og da står det på BIM at jeg er i min 18 uke. På babyverden står det at jeg er 17 uker. Begge sidene oppgir samme termindato og antall dager igjen til fødsel, men det snedige er at det også er stor forskjell på vekt å lengde.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 En uke stod det at babyen er ca. 950 gram, og ville legge på seg ca. 200 gram resten av svangerskapet. På neste uke stod det at han er ca. 1 kg... Jaja, blir morsomt å se den dagen han kommer i hvert fall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå